Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

AIF F02

Kategori: Allmänt

Godmogron alla :D
 
Vilket underbart fotbollsväder det är idag, peeeerfekt! Jag har nyss ätit en stor frukost och håller på att ladda för fullt inför dagens bortamatch mot Dösjöbro. Matchstart kl 15,00 , hittar ni inte dit så får ni googla, för jag har banne mig ingen aning om vart det ligger. Pappa undrade om jag hade koll på det ligger i Skåne eller Småland, haha meeeen det är klart jag har. SKÅNE OFC. 
 
Igår fick jag, Lina, Maja, Månsson och Tompa äran att få vara med på F02s träning i Svängsta. De skulle ha en helg tillsammans med fotboll och övernattning, kul!!! :D  Tompa höll i träningen, vi började med att driva genom en djungel av koner, tjejerna var så duktiga. En runda skulle man vara två och två och passa genom konerna o samla poäng, eftersom tjejerna var ojämt fick jag hoppa in. Tompa sa att vi skulle hinna göra så många passningar som möjligt mellan konerna på en minut. Vinnarskalle som man är, så kom den smygandes så fort Tompa sa att det var tävling. Men det lönade sig, jag och Amanda vann båda rundorna ;) hahah jag var så uppe i varv så kunde inte lugna ner mig och var tvungen att gå för vinst ;) (det viktigaste är att ha KUL såklart!!)
 Tompa tyckte vi var dåliga på att räkna så vi gjorde en övning där vi skulle räkna till tre. 1,2,3,1,2,3 osv. När Tompa sa till skulle vi byta ut 1 mot en rörelse och ett ljud. Tjejerna från F02 trodde nog inte först att Tompa var seriös, men vi från dam visste att han menade allvar och det var bara till att köra på, tillslut gjorde vi rörelser och ljud hela tiden och det bjöds på många skratt. haha såg rätt skoj ut ;)
 
Vi avslutade träningen med en skottövning som vi brukar göra på våra träningar i damlaget, (jisses, inga dåliga skott jag fick på mig!!! Grymma! Jag var helt slut efter, bra matchträning :D ). Efter en skottövningen avslutade vi med spel på liten yta med väggar. Det bjöds på många fina kombinationer och tjejerna visade verkligen upp hur duktiga dom är! :D 
 
Jag, Lina, Maja, Månsson och Tompa tackar F02 så hjärtligt för att vi fick komma och träna med er i F02, ni är grymma! AIF framtid ser ljus ut :D 
 
(Tack också till alla nya följare på asarumsdamers insta, jag raggade följare när träningen var slut och det har gett resultat ;) haha tack tjejer! ) 
 
 
Härligt gäng! :D 
 

Kommentarer

  • Ulf säger:

    Tack själva tjejer!! 😊👍
    Det betyder jättemycket att ni kom o tränade med oss!
    Lycka till idag mot Dösjöbro! 😊⚽️
    /Ulf o F02

    2016-04-23 | 10:56:05

Kommentera inlägget här: