Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Jag lever!

Kategori: Allmänt

Heeeeeej!!
 
Sorry för riktigt dålig uppdatering här, jag har fullt upp med praktik och plugg. Men ikväll ska ni få läsa dom fyra sista spelarintervjuerna (förberedd er på ett långt inlägg) ;)
 
Först vill jag bara skriva att i helgen spelar div 1 borta mot Hittarp kl 14,00 :D TAGGGGGGGGA!
Div 2 laget har ingen match denna helgen, så de får passa på att njuta av den underbara solen hela helgen :D
 
Men nu är det äntligen dags för dom fyra sista spelarintervjuerna, sen har ni fått lära känna alla spelare i laget :D
 
Först ut är Johanna "Jojje" Jönsson och Emma Vaughan, två brudar från östra Blekinge - Kallinge, Ronneby same shit ;)
 
Emma Vaughan är en störtskön brud som är 19 bast, hon är inne på sin andra säsong i AIF men hon hade en vända i Nättraby innan hon kom tillbaka nu denna säsongen. Hennes moderklubb är Kallinge SK. När hon inte lirar fotboll jobbar hon på dagis (hehe Emma, det heter förskola ;) hehe), hon hänger med kompisar, kollar mycket på fotboll nu när sommaren är påväg ;)
 
Ditt bästa fotbollsminne?
Mitt bästa fotbollsminne är nog när jag spelade skadevi cup med nättraby och vi kom till semifinal, eftersom man spelade tia och sprutade in mål😉 . Ett härligt minne är också när vi gick upp i div 1 med Nättraby. :)
 
Vad tycker du om årets trupp?
 Årets trupp är riktigt bra och det finns mycket konkurrens. Och alla tjejer är jättehärliga, stämnigen är på topp och man känner sig verkligen välkomnad :)
 
Säg tre bra egenskaper som Jojje har på och utanför planen:
-  Utanför planen är Jojje rolig, snäll, omtänksam och gillar att starta hets (och sedan låtsas som ingenting). Hon är även bra på att fiska likes genom att skriva sina bildtexter på engelska på Instagram. 😉
På planen är Jojje bra på att hetsa andra (och sedan låtsas som ingenting återigen) mycket vilja och en riktigt bra allroundspelare (kan spela på alla positioner)
 
Vad ska du hitta på i sommar?
-  I sommar ska jag bara ligga hemma eftersom jag förmodligen kommer operera mitt korsband i juni och då måste vila 6 veckor! (kämpa emma!)
 
Johanna Jojje Jönsson, lagets äventryrare kan väl säga. Efter några månader i USA bar det av till Franska alsperna och nu är hon ute på Sverige turné med Ica MAXI. Jojje är mittemellan 20-21 (hon fyller år den 30 december). Hon är osäker på hur på många säsonger hon gjort i AIF eftersom hon rest mycket, men hon har varit skriven i klubben i 4 år. Tidigare klubbar är Ronneby BK, Kristianstad DFF, ett universitet i USA - Rober morris university. 
När hon inte spelar fotboll reser hon och softar. Hon arbetar också, men jobbet erbjuder mycket resande och härliga människor så det är inget betungande, bara askul!
 
Ditt bästa fotbollsminne?
- Oj har några stycken.. Det var fett att vinna SM-guld med Kristianstad F16. Mina år på fotbollsgymnasiet i Sölvesborg, mitt fotbollsår i USA. Det var också kul när min kompis frågade på planen om jag skulle vara snygg eller kämpa på matchen.
 
Hur tycker du att årets trupp är?
- Årets trupp är underbar! Det är bra stämning och det känns så välkomnande att komma till laget. Nivån fotbollsmässig är också bra- grymma och framförallt engagerade spelare och ledare som vill utvecklas och bli bättre!
 
Säg tre bra egenskaper som Emma har, utanför och på planen:
- Emma Vaughan vill jag beskriva som en underbar, svinrolig och omtänksam tjej. Hon sprider mycket positiv energi och är bra på snapchat! Hon är lite av en favoritperson!
På planen har jag både spelat med och mot henne, och jag föredrar med... Brunkare från Kallinge, har en stark vilja och bra spelförståelse. Visar vägen när det kommer till hårt spel och är bra på att få syna domarens kort 😉
 
Vad ska du hitta på i sommar? Något som du kan rekommendera?
- I sommar rekommenderar jag alla att softa lite. Jobba inte ihjäl er! Jag får se vad jag ska göra personligen, har inget sommarjobb för tillfället så jag ska nog klä på mig en våtdräkt och hänga på stranden efter min Sverigeturné. Vill även åka till Norrland och se månsken.. Campa. Lyssna på livemusik. Umgås med vänner och familj. Ta det laaaauna helt enkelt!!
 
 
Nu är det dags för två söta brudar som (äntligen) tar studenten i sommar. (SÅ AVIS!). Lagets studenter är Julia Sjöström och Hanna Tuvhag :)
 
Julia är 19 bast och kommer ifrån Asarum. Hon har lirat i AIF sedan hon var sju år och har varit AIF troget sedan dess, underbart! Julia är alltid glad och jag har nog aldrig sett henne sur. Hon kallas även för duracellkaninen, snabb som tusan! 

 Vad gör du när du inte spelar fotboll?
- När jag inte spelar fotboll går jag sista året på gymnasiet och umgås med vänner och familj. När man har tid över från fotbollen spenderas den även på hästryggen. Det är nämligen så att jag, tillsammans med min mamma, har en islandshäst. Sen hur bra jag är på det är en annan fråga Emoji wink

Både du och Hanna ska ta studenten i sommar, hur känns det? Är klänningen fixad? 
- Klänning, skor, mössa och visselpipa är självklart fixat men man kan ändå inte riktigt förstå att det är vår tur att ta studenten, kändes ju som att man började ettan nyss! Men det känns underbart samtidigt som det är skitläskigt att inte ha något tryggt att komma tillbaka till till hösten. Så man kan säga att det är med blandade känslor man går in på sista månaden i skolan. Alla säger ju att det är det roligaste de har gjort så självklart ser man fram emot det!

Du har tyvärr drabbats av en  skada, vad har hänt och hur mår du nu?
- Jo vart ska jag börja. Jag skadade mitt knä för över tre år sedan och har sedan dess dragits med en knässkada som trots smärta går att spela fotboll med. Det är en skada som skulle läkt av sig själv men den har inte gjort det. Sedan ett halvår tillbaka har jag haft så ont att det inte har gått att springa. För ungefär en månad sedan opererades jag och fick då reda på att knät var mer skadat än vad både jag och läkarna tidigare trott. Detta innebär längre rehab och ovisshet när man kommer vara tillbaka på plan. Så just nu känns allt sådär men jag hoppas såklart, med mycket rehab, att jag kommer vara tillbaka på planen så snabbt som möjligt.

 Hur känns det att det äntligen börjar bli varmt och slippa alla kalla utomhusträningar?
- Det känns helt underbart! Även om jag har missat stora delar av denna kalla försäsongenså är det alltid en speciell känsla när man kan kasta understället, skippa tjocktröjan och inta gräsplanen.

 Säg tre bra egenskaper om varandra, på och utanför planen.
- Utanför planen är Hanna en väldigt pålitlig, omtänksam och smart person. På planen är hon en bra lagkamrat, har ett bra spelsinne och ett bra tillslag.

Vilket land vinner eurovision i Stockholm på lördag?
- Jag är ju inte så insatt i eurovision så jag får väl dra till med en vild gissning och säga att Frankrike kommer vinna. Såklart hoppas man på att Sverige gör det omöjliga och tar hem det två år i rad! (HEJA FRANS!)
 
Nu är det dags för Hanna, som är en snäll tjej som har varit Asarums troget innan hon ens kunde gå. Storasyster började spela i AIF och Hanna fortsatte i syrrans spår och började lira i AIF vid 6 års ålder, egen produkt så att säga, grymt!!! :D 
 
Vad gör du när du inte spelar fotboll?
- När jag inte spelar fotboll går jag sista året på natur, så det blir en del plugg. Annars spenderar jag tid med familj och vänner, det blir även mycket fotboll på tv då jag alltid följer mitt älskade Chelsea. Vad många kanske inte vet är att jag älskar allt som har med 60-talet att göra (speciellt musiken) och är riktigt snabb på att lära mig låttexter.
 
Hur känns det att äntligen ta studenten? Är klänningen fixad?
- Att ta studenten känns både kul och läskigt. Det har gått så himla snabbt och jag kan inte fatta att det är mindre än en månad kvar. Det ska såklart bli kul med allt som händer nu i samband med studenten. Som Julia sa så kommer det kännas konstigt att inte komma tillbaka till skolan i höst. Jag tror jag har fixat att till studenten, förutom själva studentklänningen 😁, så jag börjar få lite smått panik men det löser sig. (hahah ta det lugnt Hannis, det löser sig!!)
 
Du har varit skadad ett tag men är nu tillbaka, vad hade hänt och hur mår du?
-Jag stukade min fotled för femte gången förra sommaren och denna gången var värst och mest irriterande då det hände efter träningen när jag skulle hämta min vattenflaska, hoppar ner och trampar snett. Har haft ont sedan dess och har tyvärr inte kunnat träna ordentligt. Men nu har jag börjat träna igen, dock inte fullt då jag inte vill få ännu ett bakslag. (Grymt att du är tillbaka Hanna!!!)

Hur känns det att det ätnligen börjar bli varmt att träna?
- Det känns jättebra att slippa klä på sig en massa kläder, man känner sig "lättare". Plus att varmare väder betyder grästräning vilket alltid är kul.
 
Säg tre bra egenskaper som Julia har på och utanför planen:
- På plan är Julia en spelare som man vill ha på sin sida då hon är en duktig fotbollspelare som alltid ger allt. Hon är även riktigt snabb och kan springa ifrån de flesta. Utanför plan är Julia en glädjespridare, som är omtänksam och en riktigt bra vän.
 
På lördag är det dags för final i Eurovision i Stockholm, vilket land tror du vinner?
- Hmm de låtar jag har hört har varit riktiga Eurovision låtar (alltså inte speciellt bra..) Men jag skulle tippa på att antingen Frankrike eller Australien kommer att ta hem det. Frågan är ju hur de löser nästa års tävling om Australien skulle vinna?
 
 
TUSEN TACK ALLA TJEJER FÖR ATT NI HAR TAGIT ER TIDEN ATT SVRARA PÅ MINA FRÅGOR :D 
Ha en trevlig helg alla :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: