Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Fredag

Kategori: Allmänt

Hej allihopa! 
 
Hoppas er vecka har varit bra och att ni har en härlig helg att se fram emot! :D Som vanligt har vi AIF fullt upp även på helgerna, på lördag väntar ett spännande derby i div 1 borta mot Lörby IF kl 14,00 och på söndag spelar div 2 ett tufft derby borta mot Ronneby BK kl. 15,00. Kom och heja på oss! :D
 
Nu har vi snart gått igenom alla spelare i laget och det är endast några få spelare kvar att bli presenterade. Idag ska ni få läsa om lagets "storasystrar", dom har en varsin lillayster i laget och ibland känner dom sig som storasystrar till alla i laget (även pensionärerna ;)). Dom har även hand om bloggen, twitter och insta tillsammans - jajamen jag snackar om mig själv (Hanna) och Jönsson (Elin). 
 
Först ut av oss är Elin, hon är 22 år (fyller 23 i december) och trots sin uga ålder tillhör hon redan PRO-laget (feel you!). Hon ser sig själv som en allt-i-alo spelare som just nu fått förtroendet av Steken som inermittfältare men innan hennes korsbandsskada (Grymt att ha henne tillbaka på planen!) huserade hon som mittback och yttermittfältare. Innan hon kom till AIF lirade hon i Nättraby GOIF och hennes moderklubb är Ronneby BK. När hon inte spelar fotboll håller hon just nu på med att göra sin slutpraktik i Karlskrona och mycket mer hinner hon inte med att göra, särskilt inte när man pendlar. ;D Hon stöter även på sin sambo Hampus, som också spelar fotboll, i dörren då och då. "Skönt att man inte hinner tröttna på varandra ;)" haha. Annars försöker hon hinna med en och annan golfrunda under säsongen med pappa Peo ( till pappa Peo: Jönsson kan den 9e och 10e juli, så boka in det datumet).
 
Både du och jag är storasystrarna i laget, lillsissorna Jojje och Elin A glider bara med, känner du dig som en storasyster till alla dom yngre i laget?
-  Hahaha! OM jag gör! Under vintern har jag bedrivit taxi-rörelse för att få med mig alla knattarna från öst och när snacket om killar, moppe och hemmafester drar igång känner jag mig riktigt gammal... (hhaha håller med dig).
 
Vi har båda varit skadade, du liiiite större än min, hur är läget med dig nu och hur känns det att vara tillbaka?
- Efter närmare två års rehab känns det ruggit kul att vara tillbaka! Visst känner jag av skadan och tänker på den nästan varje dag men det blir bättre och bättre hela tiden!
 
Säg tre bra egenskaper som jag (Hanna, hihi) har på och utanför planen:
- Hanna Andersson är vår egen spindel i nätet. Hon har koll på vad som händer på båda sidor (spelare vs. tränare och sportgrupp) och är grym på att inte försäga sig när hon vet något ;) (Ok, jag erkänner, det är jäkligt lätt att se på mig om jag ljuger....). Hon är duktig på att spendera pengar på kläder som hängs in och glöms bort i garderoben med lappar på och hon kan allt om våra 20 vanligaste fåglar i Sverige! (haha överdriv inte Jöns...). 
På planen och innanför straffområdet är det Hanna som styr. Hon är duktig på att snacka (utanför planen också haha), utsparkar och räddningssäker (haha bra ord).
 
Om vi hade hamnat på en öde ö tillsammans, vem hade överlevt längst?
Med tanke på kunskapen Hanna ligger inne med efter studier borde det vara hon...men jag har faktiskt gått på mulle! Vet t.ex. att ormbunksrötter smakar lakrits! De ni! ;) Men som de lagspelande och omhändertagande brudar vi är skulle vi nog överleva lika länge ;)
 
Åh så var det min tur - Hanna Matilda Andersson! 22 bast (23 i oktober) , kommer från Sölvesborg, bor i Sölvesborg och tänker dö i Sölvesborg. I löööööve SBG (överdriver lite). Alltså född och uppväxt här, i mitt älskade Falkvik. Spelat i SGIF hela livet tills jag bytte till AIF 2009 och känner mig mer som hemma i Asarum faktiskt. :D När jag inte spelar fotboll studerar jag på Högskolan i Kristianstad till lågstadielärare, till sommaren har jag läst två år av fyra, så snart halvvägs!!! :D Just nu har jag praktik på en skola i Sölvesborg i en åk. 1 och alla killarna älskar mig för att jag spelar fotboll, men vi är lite ovänner om vilken klubbfärg som är finast, men eftersom jag är deras lärare så bestämmer jag och färgen är blå! :D Jag hänger gärna med min stora familj (mammi pappi, fyra syskon, fyra syskonbarn och stora släkten) och hänger mycket med mina vänner men för tillfället hänger jag mest med Elin (eller ja, jag följer efter henne vart hon än går. Hon får skylla sig själv att hon lämnade mig i 4,5 månad) (idag crashade jag hennes lunchdejt med en kompis, hon kan ju inte åka och fika utan mig?)
 
Känner jag mig som en storasyster till alla i laget?
- Klart jag gör det, jag kom till AIF som 15-åring 2009 och är har några år bakom mig i klubben nu, många av dom nya är lika gamla som jag var när jag kom och jag vill "ta hand" om dom yngre på ett bra sätt, så som jag blev när jag kom till klubben. :D Åh självklart har jag också agerat taxi åt dom yngre många gånger, lillsissan Elin har alltid åkt snålskjuts överallt, hon bara glider med. Men bäst är väl det, när hon sitter bakom ratten kommer man aldrig rätt (ja ni minns väl när vi skulle hem från Göteborg och hamnade i Malmö...)
 
Både jag och Jönsson var skadade under förra säsongen, hennes skada var liiite större än min, men hur är läget med mig då? Någon som undrar???
- Denna frågan skrev jag mest till Jönsson för jag kom inte på någon annan...Det är fasiken inte lätt att komma på bra frågor, så nu får ni ett tråkigt svar. Jag mår bra, tack! 
När Steken var "ny" i laget undrade han varför Torstensson kallade mig för släggan, "är det för att du har bra tryck i dojjan?" (dvd ;)). Men nej, Torstensson gav mig smeknamnet efter att jag slant med en slägga på sommarjobbet och träffade fingret istället för träkilen, som resulterade i ett krossat finger. (nej det var inte skönt, ja jag är klantig). Efter några svettiga veckor med gips läkte mitt lilla finger och jag är 100 % återställd idag, ni behöver inte oroa er, jag lever som en normal 22 åring. 
 
Skriv tre bra egenskaper om Jönsson, på och utanför planen: 
Elin är en grym tjej som jag gillar att hänga med, vi är lika på många sätt (storsyster-instinkter haha). Hon är målinriktad och ärlig - fötterna på jorden så att säga ;D Hon är rolig och vi skrattar alltid ihop (oftast skrattar jag mest åt henne och hennes sätt att ta på sig kläder efter hon duschat. Hon har den sjukaste ordningen ever. Först strumpor, sen BH, sen tisha och jacka. Alltså inga trosor eller byxor....hahaha eller jo det har hon, men det tar hon alltid på sig sist???). 
På planen har hon bra spelförståelse, vinnarskalle (att hon är tillbaka efter två långa år med rehab säger mycket om henne!!! KING) och hon är svår att läsa som motståndare (det är ju bra, men svårt att förklara. Hon gör det oförutsägbara så att säga.) (och så är hon bra på att filma ;) hahaha)
 
Om jag och Jönsson hade hamnat på en öde ö tillsammans, vem hade överlevt längst?
- Eftersom jag är lite kräsen med maten och inte gillar sushi (öde ö = rå fisk = sushi) så tror jag fasiken att Jönsson hade klarat sig längst. Jag vet inte vad hon snackade om för kunskaper som jag skulle ha, jag läser till lärare inte hur man överlever på en öde ö...Men känns bra att hon tror på mig ;)
Tillslut säger jag som Jöns, lagspelare som vi är så hade vi överlevt tillsammans. "Hoppa du så hoppar jag" ;) 
 
Tack för mig! Hoppas vi ses på helgens matcher :D 
 
 
bättre blir det inte :))
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: