Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Fredag

Kategori: Allmänt

Hej på er! :D 
 
Äntligen fredag, så himla nice :D 
 
Dags för två nya spelarintervjuer, idag är det två av lagets pensionärers tur att bli presenterade - Lina Olsson och Jennie Johansson. För två år sedan blev Jennie framröstad av laget som "Lagets pensionär" och Lina är äldst i laget så hon blir automatiskt lagets pensionär. ;) 
 
Först ut är hon som har sagt "denna säsongen blir min sista", men som fortfarande lirar. Japp, det är såklart Lina det handlar om. :D
 
 Ålder: 
- 36, men jag säger som Zlatan, ålder är en siffra och jag värmer bara upp (okej, det sista tar jag tillbaka ;))
 
Antal säsonger i AIF?
- Oj, det har gått några år sen jag hängde med lillsyrran upp till Asarums ip för första gången.. Tror det var 2007.
 
Berätta lite om dig själv, vad vet vi inte om Lina?
- Jag är ganska vanlig (bara lite mer glömsk, men det säger Fia är charmigt, haha) – jag gillar resa, umgås och älskar att äta mat (laga får gärna nån annan göra). Jag gillar inte att kolla på film, det finns alltför många dåliga filmer... Kollar jag på film så blir det oftast säkra kort så man vet vad man får typ Sällskapsresan (Snowroller är favoriten) (Pensionärsvarning redan där Lina!!! ;) ). Och så gillar jag att kolla på fotboll, helst på plats men TV funkar bra också, bara det är livesändning!
 
Hur tycker du att försäsongen har varit?
- Den har varit bra (inte minst vädret!) :) Vi har blivit bättre, starkare och mer samspelta. Det är många som tagit stora steg under försäsongen, vilket höjer konkurrensen. Jag tycker vi presterat bra i de flesta träningsmatcherna och det känns som om vi ligger bra i fas inför premiären.
 
Hur är läget i laget inför premiären?
- Det är säkert lite nervöst och pirrigt inför premiären hos de flesta, men tycker inte det är något som syns. Vi tränar på som vanligt, skillnaden är väl att det nöts lite extra på fasta situationer. För egen del så kommer nog premiärnerverna smygandes på fredag...
 
Hur känns det att vara lagets pensionärer?
Det känns bra, vem vill va ung och oerfaren lixom?? Haha ;)  (Ok, bara snacka bort det...... ;) )
 
Säg tre bra egenskaper hos Jennie, på och utanför planen.
- Jennie har fantastisk spelförståelse/uppfattning, grymt skott (skjut mer Jennie!) och grym touch på bollen. Utanför planen är hon snäll och omtänksam, duktig på egenträning och så kan hon hela texten till Ronny & Ragge's – Köra fort som fan (impad)!
 
Om ni endast hade fått äta en chipssort i resten av ert liv, vilken skulle det bli? varför?
- Åhh, svårt val som den chipsfantast jag är! Just nu gillar jag Peppar – och det är ju aldrig fel med lite extra krydda i livet ;)  (Jag glömmer aldrig när Linas sambo Matte ägde Reptil i Karlshamn och Lina kommer upp till IP med hela bilen full med chipspåsar, "ta hur många du vill" , jag fattar inte varför jag bara tog en påse den gången??) 
 
Nu över till pensionär nr. 2 - Jennie! (ni kommer fatta varför snart...) 
 
Ålder.
- Halvvägs till 50
 
Antal säsonger i AIF?
AIF är min moderklubb. Började karriären vid femårsåldern dvs -96 och är fortfarande trogen AIFare, förutom en ett uppehåll på tre år då enbart handboll gällde.
 
 
Berätta lite om dig själv, vad vet vi inte om Jennie?
- Jag anser jag är en väldigt lugn person med ett enormt kontrollbehov. Jag förstår att min sambo tröttnar när en drös med frågor skall besvaras vid exempelvis läggdags. Är spisen avstängd? har du låst dörren? borstat tänderna? Slog du verkligen av strömmen till tvättmaskinen? Har du ställt klockan? Är du verkligen hundra på att det inte ligger någon under sängen…? Har även en fobi mot dregel och äckliga dofter. 
 
Hur tycker du att försäsongen har varit?
- Försäsongen har varit bra, inte alls så lång och jobbig som man minns från tidigare år. Steken har introducerat skivstångsträning och det gläder mig verkligen. Till detta även rena intervallpass, vilket jag inte varit med om tidigare inom fotbollen.
 
 
Hur är läget i laget inför premiären?
Läget i laget känns alltid bra. Vi har en go trupp med en bra stämning. Premiären har länge känts så avlägset och lite oförståeligt att det äntligen är dags.
 
Hur känns det att vara lagets pensionärer?
Med mina ynka 25 höstar vet jag inte riktigt varför jag har fått stämpeln som lagets pensionär. Jag försöker ta hand om min kropp till skillnad från vissa andra… Kroppen måste få tillräckligt med sömn vilket är högt prioriterat hos mig. Ja fine, mathandling sker oftast söndagar klockan 8.00 på morgonen (det är jag, Sebastian och alla pensionärer som hänger på låset), detta för att kunna både laga mat, städa och träna innan alla andra lagkamrater ens tryckt första gången på ”snooze”. Dvs jag utnyttjar min tid här på jorden ypperligt och varför sitta uppe om kvällarna och ödsla tid på något som absolut inte skapar mervärde? (hahaha, skön du är! När klockan är 21 har redan John Blund kommit hem till Jennie ;) ) 
 
Säg tre bra egenskaper hos Lina, på och utanför planen.
- Lina är snabb som blixten, har en otrolig inställning och läser spelet utomordentligt. Ibland kan man likna Lina med en igel (dock inte till utseendet) med tår som har en enorm räckvidd och väldigt besvärlig att möta. Lina är brytningssäker och lyckas alltid få en tå på bollen oavsett situation, sen att hon alltid köper förstora skor hör ju inte till saken… Ordspråket: ”Man kan inte lära gamla hundar sitta” stämmer absolut inte in här. Utanför planen är Lina alltid glad, oerhört omtänksam och faktiskt klipsk.
 
Om ni endast hade fått äta en chipssort i resten av ert liv, vilken skulle det bli? 
- Jag och chips är inte bästa vänner direkt. Jag får väl säga tacochips med sourcream-smak (dessvärre verkar SantaMaria plockat bort favoriten ur sortimentet…). (Hon älska baconchips också, det vet alla!) 
 
FLYTTA PÅ DIG JÖNSSON!
 
 
Lina Olsson & Jennie Johansson :D
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: