Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Grüner, Elle & Hulda

Kategori: Allmänt

Dags för tre nya intervjuer med Wilma Grüner, Elenore Larsson och Elin Andersson (Jojje kallar henne för Hulda..)
 
Först ut är lagets "you go girl!" - Wilma Grüner. Hon är en riktigt härlig, cool brud som alltid är sig själv och har ball liten knorr på huvudet (som för tillfället är rosa) :D Hon har Ä N T L I G E N fyllt 18 bast och har fullt upp med att ta körkort. När hon inte lirar boll i Asarum älskar hon att ta selfies (Grüner lägger aldrig upp en selfie på insta åt gången, utan det är alltid minst två tre stycken) hon tycker att det är väldigt rogivande ;). Hon pluggar en hel del då naturvetenskapsprogrammet är ganska hektiskt..
Hon valde att spela i AIF för att få utmaningar och för att utevckla sig själv som spelare och hon är nu inne på sin tredje säsong med goaste gänget (håller med!) :D 
 
 
Hur känns det att äntligen ha gått på gräs?
- Det känns väldigt gött. Fotboll ska ju spelas på riktigt gräs och inte på plast!
 
Hur känns formen nu?
-  Min fotbollsform känns härlig och bra. Laget tycker jag bara blir bättre och mer samspelta för varje träning, vilket är jättebra!!
 
Säg tre bra egenskaper som Elle och Elin har på och utanför planen:
- Elle är en riktig kämpe som verkligen aldrig ger sig och så har hon ett grymt fotbollssinne! Utanför planen är hon väldigt omtänksam och hjälpsam! Hon är också pratglad!
Elin är en grym mittback där hon är riktigt duktig på att bryta anfall och leverera bollar! Hon är också stark. Utanför planen är Elin nog den roligaste i laget! Pratar hela tiden (vilket är en positiv sak!) och är mån om alla i laget, ingen känner sig utanför när Elin är i närheten!
 
Du gillar att åka skidor, vart åker du helst? 
- Jag har åkt till svenska fjället nästan varje år sen jag var 7 år och vi har endast varit på ett ställe nämligen: Idre fjäll! Kan starkt rekommendera fjället som har allt! Olika sortera backar, afterski, fik mitt i backen och till och med sporthall med pool! Vill ni ha guide på fjället är det bara att fråga mig då jag kan det utan och innan!! 😉
 
Näst på tur är lagets kämpe - Elle!! Man kan nog inte ha mer otur än vad hon har, hon har dragits med skador väldigt länge MEN nu har dom förhoppningsvis hittat "felet" och nu hoppas vi på att hon snart är tillbaka på fotbollsträningarna. Hon har tillhört rehabgänget ett tag nu men har aldrig gett upp, eloge till Elle!! :D 
Elle fyller 21 i november och när hon inte spelar fotboll pluggar hon ekonomi på Högskolan i Kristianstad. Hon försöker umgås så mycket som möjligt med familj och vänner också. 
 
När kom du till AIF och varför?
- Jag kom till Asarum i januari 2012 från Bk Union. Bytet till asarum valde jag för att få bättre kvalité på träningarna, för att kunna anta nya utmaningar och utvecklas som fotbollsspelare. Bemötandet och de första intrycken var också väldigt bra, vilket gjorde valet enkelt!
 
Grästräningarna är äntligen igång, hur känns det?
- Själv har jag inte kunnat träna fotboll ännu, så den riktiga känslan för gräs har inte kommit. Men jag fördrar gräs framför konstgräs, så tycker det är härligt att det börjar bli grässäsong!
 
Hur är formen?
-  Jag har som sagt inte kunnat spela fotboll på ett ganska bra tag nu p.g.a. skada... Så för tillfället är förmodligen inte min fotbollsform speciellt bra. Men eftersom de ÄNTLIGEN har hittat problem med mina ljumskar, så ser ni förhoppningsvis mig också på planen snart i bra form ;)
 
Säg tre bra egenskaper hos Grüner och Elin som dom har på och utanför planen:
- Grüner har utvecklats mycket det senaste året och det är roligt att se de kliven hon tar i sin utveckling. Hon är snabb, teknisk och att hon vågar ta för sig är en bra egenskap som jag tror kommer göra att hon utvecklas ännu mer! Utanför plan är hon en glad, omtänksam person och jag gillar att hon verkligen vågar vara sig själv!

Det är härligt att Elin är tillbaka igen efter sitt äventyr nere i Österrike! Hennes ledarskap, vilja och brytsäkerhet kommer behövas i matcherna! Utanför planen är det nästan aldrig en tråkig stund med Elin, hon brukar alltid liva upp stämningen. Hon är dessutom väldigt omtänksam och snäll!
 
Jag vet att du gillar åka skidor, vart åker du helst?
-  Helt klart Saalbach i Österrike!! Gillar man att åka skidor är det verkligen "the place to be". Här finns backar för alla typer av åkare, spelar ingen roll om du är nybörjare eller proffs. Att åka ner för flera kilometer långa backar i solsken och bara njuta naturen, stanna och fika på mysiga restauranger och senare dra ut på afterski, det vill ni inte missa!
 
Sist ut idag - Elin Andersson. Sissan som äntligen har kommit hem från sitt äventyr i Österrike.
Elin är en vääääldigt pratglad och rolig brud (mamma får ofta säga till oss att vara tysta och lugna ner oss här hemma...). Elin fyller 21 år i augusti och vet fortfarande inte hur man kokar ris... (- Mamma!! Jag tänker aldrig koka ris igen, vattnet försvinner ju!!!!!!!!). 
När Elin inte spelar fotboll gör hon för tillfället inte så mycket, efter 4,5 månad i Ischgl behöver hon lite semester. I Ischgl fick hon jobba som servitris på ett hotell, åka en himla massa skidor och liiiite afterski såklart ;) 
 
Varför blev det AIF och hur länge har du varit här?
- Min moderklubb är Sölvesborgs GOIF, säsongen 2011 gick jag till Lörby. Där kände jag att jag inte riktigt trivdes och hade många vänner i Asarum, så jag bytte säsongen 2012. Och här har jag blivit kvar sedan dess och trivs som firren i vannet (översättning: fisken i vattnet). 
 
Hur känns det att träna på gräs igen?
Jodå det känns bra, alltid lite tungt dom första veckorna, men det är det för alla. Men snart kommer vi in i det helt :)
 
Hur känns formen?
Den har varit bättre...det märks att jag har säsongsjobbat. Men den ska väl bli bra igen efter några veckors träning och det ser jag fram emot.
 
Säg tre bra egenskaper Elle och Wilma har, på och utanför planen:
Elle: På planen är hon stark innermittfältare, passningssäker och en riktig krigare. Utanför är hon otroligt snäll, rolig humor, bryr sig om andra (omtänksam alltså)
Grüner: På planen löpstark (springer som satan), passningssäker, en spelare man vill ha bredvid sig. Utanför bjuder hon alltid på sig själv, energisk (mycket energi i en liten kropp, aldrig sett henne sur) och rolig! :D 
 
Vart åker du helst skidor och varför?  (dum fråga kanske...)
Just nu åker jag helst i Ischgl. Det är helt underbart att åka i Alperna. Ischgl är en riktigt fin by med bra liftsystem (aldrig köer), bra och långa backar som inte är fullproppade av turister. :D ÅK DIT! 
 
 
 Grüner, Elle och Elin :D
 

Kommentarer

  • stefan säger:

    Fotboll o skidåkning! What a lovely combination!

    2016-04-27 | 09:51:45

Kommentera inlägget här: