Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Hej!

Kategori: Allmänt

Förlåt för dålig uppdatering här i helgen, har haft fullt upp! 
Men nu ska jag förhoppningsvis komma igång med bloggandet och återstående spelarintervjuer. :D 
 
I lördags var det seriepremiär, det lär ni ju inte ha missat så mycket som jag har tjatat haha. Typisk premiärmatch men vi är starka och jobbar på i 90+. Det slutade med en 2-0 seger, sjukt underbart med vinst!!
 
Denna veckan har vi gått över till gräs, såååån go känsla!! Dock lite ovant såklart, när jag och Elin V tränar på fallteknik och ska slänga oss nu tar det tvärstopp!! På konstgräset kunde man glida någon meter, men nu tar det stopp och man känner sig sjukt klumpig bara haha. Det märks hos alla att vi har gått på gräs, för alla har nya dojjor, så snygga :D 
 
Nu, dags för nya intervjuer! :) 
 
Denna gången är det dags för Maja Ericsson och Lisa Gustavsson, två sköna brudar som har några år i AIF bakom sig nu :)
 
Först ut är Maja, en 22 årig brud som kommer från Rosenkällan, Karlshamn. Maja och Månsson påstår att Rosenkällan är bättre än Falkvik i Sölvesborg, MEN det finns fasiken inget bättre än Falkvik kaaa. Har ni inte varit i Falkvik? Åk hit, vi har en kiosk, camping, pizzeria, badhus (som är stängt för allmänheten, men vafan), nära till skog och hav <333
Ok, back to Maja. Hon kom till AIF 2010, men hon är inte helt säker (det är jag, så det stämmer). 
 
Vad är det bästa med AIF som förening?
- Det absolut bästa är det goa gänget med spelare och ledare som vi har😃 sen har vi grymma människor runt omkring som jobbar för oss som ejjjj får glömmas. Dessutom får man spela i snygga ställ när man spelar i AIF!
 
 
Hur känns det att vara bland dom med mest rutin i laget trots din unga ålder? 
- Det känns lite konstigt, känner mig inte en dag äldre än 15.. Men klart man tar den uppgiften på allvar och i alla fall försöker utnyttja den 😉
 
Vad gör du när du inte spelar fotboll? 
- Då jobbar och pluggar jag! Just nu pluggar jag juridik vilket jag förmodligen inte kommer fortsätta med 😉 jag tillbringar även väldigt mycket tid b(ortsett från AIFfamiljen) med min familj och vänner!
 
Vad ser du mest fram emot med säsognen 2016? 
- Jag ser fram emot att se både lagets och alla individers utveckling. Känns som alla är extremt taggade inför 2016! Men nu kom jag på att det jag ser fram emot mest är att vinna matcher!!! Så man får dansa till segertåget efter 😉
 
Säg tre bra egenskaper som Lisa har, på och utanför planen:
-  På planen är Lisa löpstark, vinnarskalle och har en otroligt bra teknik.
Utanför är hon rolig (man skrattar alltid med eller åt henne), lättsam och väldigt snäll!
 
Om du och Lisa hade byt karriär och satsat på ishockey istället, vem hade det gått bäst för då?
- Jag vet att både jag och Lisa är kassa på skrillor men jag måste säga att det skulle vara jag 😉 pojkvännen som är hockeyspelare hade fått ha privatlektioner, så där har jag fördelen! Tyvärr Lisa 😞
 
Nu över till Lisa "LG" Gustavsson. Hon kommer ifrån den lilla byn Sandbäck, som består av hela stora släkten plus några till. Men nu har hon tagit det stor steget och flyttat in till stan i Karlshamn. Värsta storstadsbruden nu! ;D Lisa är 21 bast och kom till AIF 2013, så hon är inne på sin fjärde säsong. När hon inte lirar i fotboll läser hon till sjukskörteska i Kristianstad. Lisa är just nu ute på praktik på sjukhuset i Kristianstad, igår kunde hon inte träna pga jobbet, Steken sa "LIsa är på BB." happ, det gick snabbt tänkte vi, en lite AIF-bebis på g. (Praktiken är på BB för er som inte hängde med i svängarna.) När hon inte pluggar eller tränar gillar Lisa att gå på kalas, vi har en stor släkt (vi är kusiner) och det blir många kalas, kompisar till oss frågar inte vad vi ska göra på helgerna, för dom vet redan att det är kalas som gäller. (Lisa glömde skriva vad hon gjorde när hon inte spelar fotboll så jag tog mig fria händer att svara på det) ;)
 
Vad är det bästa med AIF som förening? 
- Tränarna och lagkamratern, och de fina omklädningsrumm(NOT). (Grodor i duschen är inte så nice)
 
Hur känns det att vara bland dom med mest rutin i laget trots din unga ålder?
- Hahah det känns bra, det är ju vi lite rutinerade som ska visa vägen för de unga talangfulla spelarn, där hoppet om framgång fortfarande finns ;)

Vad ser du mest fram emot med 2016?
- Spela matcher är för studen det jag är mest sugen på😀
 
Säg tre egenskaper som Maja har på och utanför planen:
- På plan: envis, grym med bollen(teknisk) och vilja.
Utanför: sjukt rolig, omtänksam, långsam i duschen.

Om du och Maja hade bytt karriär och valt att spela hockey, vem av er hade det gått bäst för? 
- Hmm måste ju bli Maja eftersom pojkvännen är hockeyproff. Men utan han som tränare hade jag vunnit😉
 
 
 Igår bjöds det på grillade hamburgare eftee träningen, määägiskt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: