Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

FREDAG

Kategori: Allmänt

Underbara fredag, bästa dagen på hela veckan :D
 
I veckan har vi gått över till gräs, ovant med såååå jäkla gött!! Igår fick vi höra en väldigt rolig nyhet - vårt "mindre mysiga" omklädningsrum ska äntligen få sig en renovering!!!! Steken undrade om det var okej om vi bytte om i knattestugorna nästa vecka då de ska börja med renoveringen - EHH JA SJÄLVKLART!! Vi gör vad som helst för ett nytt omklädningsrum :) Kul när det händer grejer ;D
 
I helgen är det äntligen dags för seriepremiär i div 2!! :D  Vi är ordentligt taggade och det ska bli riktigt kul att dra igång serien igen, det är ju det vi har kämpat för under hela säsongen och alla är grymma :D Elin A har gjort sin första träningsvecka efter hemkomsten från Österrike (Välkommen hem sissan!! Jag är som ett plåster på henne för tillfället, mamma tycker jag ska ge henne lite "space", haha eller inte mamma...) ;). Elin blev lite nervös när Steken sa att alla i hennes lag under träningen var uttagna till match. "Gäller det mig med?" 
 
Helgens matcher: 
 
Lördag: Div 1, Dösjöbro borta kl. 15,00. Dösjöbro som är nykomlingar i år, spelade 3-3 mot Stattena i första omgången, så vi har ställt in oss på en tuff match imorgon :)
Söndag Div 2 SERIEPREMIÄR hemma mot Nättraby kl 14,00 på A-planen- Välkomna!!!!!!!! Inträde: 40kr och vi tar swish ;D 
 
Nu är det time för två nya spelarintervjuer. Två unga, glada, pigga, friska, härliga (m.m.) tjejer (ja, vänta tills ni kommer upp i min ålder, det är då alla kramper och tankar "när jag var ung..." "det var bättre förr..." kommer. Hmm japp jag fyller 23...) 
Dagens AIF-brudar är Moa Mattisson och Elin Vaughan. 
 
 
Moa fyller 19 bast i augusti. Innan hon kom till AIF 2012 spelade hon i Mörrums GOIS och Svängsta IF, men de båda lagen la ner och Moa bytte tillsammans med kompisarna Lie och Ronja till AIF. Moa är en allround spelare, hon har spelat mycket som yttermittfältare och även lite som back, hon gillar att spela på olika platser för man lär sig olika saker varje gång beronde på vilken plats man har. 
 
Varför blev det AIF?
Jag valde AIF för att de har bra damlag och en bra förening. Kände att där kunde jag utvecklas fotbollsmässigt. Alla tog emot en väl och man hade både kul på plan och utanför planen.
 
Vad gör du när du inte spelar fotboll?
- När jag inte spelar fotboll så har jag antingen läxor att göra. Annars är jag den som inte tycker om att vara hemma för att det aldrig finns något att göra. vill alltid ha någonting att göra. Jag brukar träffa vänner om kvällarna och helgerna och antingen laga mat, festa eller hitta på något annat roligt.
 
Vad tycker du att du har utvecklat mest under försäsongen?
- under försäsongen tycker jag att jag har utvecklats en del med styrkan,konditionen och en del grejer på planen. Jag tycker väldigt mycket om att prata på planen. Den styrkan som vi har hållit på med nu under vinter och våren har en bra grej för min del. Älskar att styrketräna och att få se resultaten efteråt.
 
Vilka är dina mål med 2016?
 Mina mål med denna sägen är väl att bli bättre fotbollsmässigt. Att bli bättre på den fysiska delen och på att prestera bättre, att hitta den rätta viljan. Vill spela så många matcher som möjligt i div.2 och även få spela någon match i div.1 också.
 
Säg tre bra egenskaper som Elin har på och utanför planen:
- Utanför planen är Elin en väldigt positiv och rolig tjej med rolig humor. På planen är hon väldigt duktig som målvakt. Hon har viljan och det ser man. Hon utvecklas gång efter gång
 
Om du fick byta liv med en person under en dag, vilken skulle det bli och varför?
-  Jag skulle nog velat byta liv med min pappa. Han är en väldigt omtänksam person. Varför jag väljer honom är för att han är den personen som hjälper alla med vad som. Han kan verkligen allt mellan hem,bilar,motorsport,idrott, kakla mm. Vill verkligen vara som honom och också kunna göra en massa grejer. Jag har en familj som är mycket intresserad av motorsport och har själv alltid velat tävla i motorcross,folkrace eller go-kart. (Låter som en bra person att byta liv med :) )
 
Tack Moa, över till Elin! :D
 
Elin är ett av våra grymma nyförvärv och min nya mv-kompis :D Hon är 15 år (fyller 16 i december), hon är lika gammal som jag var när jag kom till AIF (sjukt), så nu är det min tur att lära henne allt jag kan ;D Elin började sin fotbollskarriär i Kallinge SK när hon var 6 år och bytte till Nättraby i januari 2015 och kom till AIF i november/december 2015. Hon är helst målvakt men som alla vet så kan vi målisar spela på andra positioner också (jag ägde på ytterbacken förra hösten och Elin har fått spela en cup med F15-17 som utespelare, ja vi är bra på det mesta.) 
 
Varför valde du AIF?
-J ag valde AIF för att jag visste sedan innan att det var en väldigt bra damklubb och att Asarum spelar i högre divisioner än vad jag tidigare har spelat. Sedan var det också alla tjejerna i laget som jag kände att jag kunde utvecklas + ha roligt med och att ha Stefan som tränare.
 
Vad gör du när du inte spelar fotboll? 
-  När jag inte spelar fotboll umgås jag mycket med mina kompisar och familj. Jag och min bror spelar ibland fotboll på jernvallen eller så är det matcher hemma på gräset mot Emma och hennes kompisar. Annars så brukar jag titta på när mina kompisar spelar matcher eller bara ta det lugnt. 
 
Vad har du uvecklat mest med under försäsongen 2016?
- Under försäsongen har jag utvecklats mycket fysiskt. Jag känner mig starkare och uthålligare än i början av försäsongen men jag känner också att jag har utvecklar mitt fotarbete.
 
Vilka är dina mål med 2016?
-  Mina mål med säsongen 2016 är att göra bra ifrån mig i div 2, utvecklas och spela ihop mig med alla andra. Också göra bra ifrån mig i div 1 om det någon gång skulle bli något inhopp där.
 
Säg tre bra egenskaper som Moa har på och utanför planen:
-  Utanför planen är Moa väldigt omtänksam, rolig och alltid glad. På plan är Moa också alltid positiv/glad, hon är bra på att kommunicera och har ett bra tryck i sina passningar
 
Om du fick byta liv med en person, vilken skulle det bli och varför?
-  Ah var svår😁😁 jag hade nog valt att byta liv med Zlatan bara för att han är Zlatan haha. Nej men det hade faktiskt varit riktigt coolt att vara Zlatan för en dag bara för att han är så grym på det som han gör. 
 
Tack brudar :D 
Trevlig helg alla, ses på IP på söndag :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: