Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Elin Andersson

Kategori: Intervjuer

Då var det dags för vår andra intervju med en av våra spelare. Och idag får ni lära känna Elin Andersson som ska göra sin första säsong i Asarums if.

Hej Elin!
Du kan väl berätta lite om dig själv?
Jag heter då Elin Andersson, en pigg och glad tjej från Sölvesborg. Jag fyller 17 år den 30 augusti. Jag bor i en villa i lilla Falkvik med mamma Åsa, pappa Bosse, storasyster Hanna, lillebror Jacob och lillebrors husdjur Lasse (en råtta!). Har även två till syskon, Pontus och Emma men dom bor inte hemma längre.
Jag går första året på gymnasiet i Sölvesborg. Linjen jag går är samhälle fotboll, jag valde den linjen för att jag ska bli fotbollsproffs...
Jag började spela fotboll i SGIF när jag var 5år. Där har jag spelat i många år, men förra året gick jag över till Lörby IF. Men inför denna säsongen valde jag att gå till Asarum och det är jag glad över att jag gjorde.

Du är en av lagets nyförvärv , hur kommer det sig att du valde Asarum?
Förra året stod mitt val mellan Asarum eller Lörby och jag valde då Lörby. Men jag trivdes inte så bra i Lörby och bestämde mig då för att gå över till Asarum. Jag känner fler i Asarum och jag har även haft Pierre innan som tränare och gillar att ha han som min tränare. Jag ville testa på något nytt och få en nytändning! Jag stormtrivs i AIF.

Vilka är dina starka sidor, både på planen och utanför?
Mina starka sidor på planen är: Jag är bra med huvudet (nick) och har hyfsat bra spelförståelse tycker jag. Utanför planen är jag en pratglad tjej som är glad och positiv (för det mesta!)

Vilka förhoppningar har du på dig själv och för laget inför den kommande säsongen?
Mina förhoppningar för laget är självklart att vi ska ta en bra placering i div. 2 och kanske t.o.m. gå upp i div. 1? Det hade inte varit helt fel! Mina förhoppningar på mig själv är att jag ska försöka slåss om en plats i div. 2 laget och göra en bra säsong. Jag vill utvecklas och bli bättre!

Fem snabba med Elin
Joggingbyxor eller jeans?
Joggingbyxor
Cykla eller åka bil till skolan? bil (såklart)
Pasta eller potatis? Potatis (mummmms)
Naturgräs eller konstgräs? Naturgräs
Adidas eller Nike? Adidas!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: