Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Frida Olsson

Kategori: Allmänt

Nu är det dags för oss att möta Frida Olsson!

Hej Frida!
Kan du berätta lite om dig själv?

Född i november 1993, bor i svängsta (aka swinget, paradiset etc etc.) med mina föräldrar. Har även en grym bror som bor lite för långt bort från mig enligt min mening. Går sista terminen på EC gymnasieskola, samhällsprogrammet med fotbollsprofil, och tar studenten till sommaren! Ungefär 8 år gammal började spela fotboll i Svängsta IF, och där spelade jag kvar ända fram till förra säsongen då jag spelade för Kristianstad DFF och nu slutligen 2012 kommer jag spela i blått för Asarums IF. När jag inte spelar fotboll försöker jag mitt bästa med att klämma in lite körlektioner och teori för att få det där jäkla körkortet någon gång (målet får väl bli att lyckas innan Maja.. ;)), lyssna på musik, plugga och spendera tid med nära och kära. Annars kan jag nämna att jag är extreemt morgontrött, älskar att gå på konserter, tycker vintern och snö är det värsta som finns och längtar något fruktansvärt till sommaren. 

Du är en av lagets nyförvärv , hur kommer det sig att du valde Asarum?
Asarums IF har ett koncept och en målsättning som är intressant, efter en grym säsong i KDFF känns detta rätt som nästa utmaning. Jag kände också att det kanske var en bra tidpunkt att gå tillbaka till seniorfotboll och då föll Asarums IF som det absolut bästa valet. Att jag dessutom byter 6 mils pendling till ca 6 km känns ju också rätt skönt. Jag tycker att det ska bli riktigt roligt att se hur vi utvecklas i år, och jag tror verkligen att vi kommer lyckas bra. Stämningen i Asarum är också härlig och jag trivs redan superbra!

Vilka är dina starka sidor , både på planen och utanför?
Det här är en sådan fråga som jag helst hade sett att någon annan svarade på. Men om jag ska nämna något på planen så är det min snabbhet och speluppfattning, hade gärna viljat förbättra mitt huvudspel ytterligare. Utanför plan anser jag mig själv som glad, omtänksam och relativt smart faktiskt, det är väl ungefär så som jag hoppas att folk ser på mig i alla fall.

Vilka förhoppningar har du på dig själv och för laget inför den kommande säsongen?
Att vara ett topplag i div. 2 när serien är slut till hösten är en av mina förhoppningar när det gäller laget, och dessutom hoppas jag att alla fortsätter att slita på träningarna och att vi blir ett spel- och passningskickligt lag som spelar grymt bra och rolig fotboll. Min egen målsättning är att ta en plats i startelvan, att vara en del i lagets framgångar och så klart förbättra mina svagheter och styrkor. 

Dags för 5 snabba!
Landet eller stan? Stan (så länge jag får hälsa på Svängsta då och då!)
Halda krogen eller Svängsta grillen?Har en känsla av att stämningen blir dålig hemma om jag inte väljer Halda Krogen..!
Göra mål eller assist?Assist är trevligt, men att göra mål är ju speciellt
Zidane eller Zlatan? Zlatan
Naturgräs eller Konstgräs?Naturgräs, utan tvekan!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: