Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Lina Olsson

Kategori: Intervjuer

Då var det dags för en ny intervju och denna gång är det en del av yin & yang ni ska få lära känna, nämligen Lina Olsson!

Hej Lina!
Kan du berätta lite om dig själv?
Jag är född och uppvuxen med min familj i Karlshamns kommun (vi flyttade runt en del bl.a. Mörrum, Gustavstorp, Karlshamn). Det är tack vare min lillasyster som jag spelar fotboll. Hon (Mija) tjatade med mej på en träning med IFK Karlshamn när jag var 25 år och sen dess är jag fast (hon har dock slutat :( )! Det har blivit två klubbar efter det – Råå IF (när jag pluggade i Helsingborg) och sen AIF (här har jag varit sen 2007). Annat onödigt vetande om mej – gillar åka snowboard, gillar inte att kolla på film, tycker det är trevligt att bli bjuden på middag, säsongsjobbat i Sälen, gillade matematik i skolan vilket slutade med att jag blev ekonom och just nu håller jag och min sambo (Matte) på att bygga hus… 
 
Vilka är dina starka sidor , både på planen och utanför?
På plan är det min inställning, jag ger alltid 100% på plan och har en hyfsat bra speluppfattning (iaf defensivt :) ). Utanför plan försöker jag vara så bra jag kan vara typ glad, ärlig och såna grejer…
 
Vilka förhoppningar har du på dig själv och för laget inför den kommande säsongen?
Jag tror på vårt lag och vår tränare och det känns som om vi har något riktigt bra på gång! Och även organisationen runt laget blir bättre och bättre. Tillsammans tror jag att vi kan gå långt så mina förhoppningar är höga. Men det gäller att alla gör sitt jobb och att alla är 100% fokuserade, hela tiden. För min egen del siktar jag på att försöka ta en ordinarie plats i startelvan och samtidigt fortsätta utvecklas som spelare.

Förutom fotbollen så håller du ju på med ett husbygge, hur går det med det och när beräknas det vara färdigt?
Ja, det stämmer. Vi (svärfar, pappa, Matte & jag) bygger det själva och det går sakta men säkert framåt (just nu är jag riktigt trött på att isolera, gjort det i typ 8 helger i rad!!). Jag har tippat på att det blir klart sensommar/höst nån gång och Matte tror det blir klart till sommaren. (Vad han inte vet är att om det börjar bli klart till sommaren så planerar jag att förhala det så det inte blir klart förrän sensommaren… för då vinner JAG!! Men säg inte det till honom, haha)

Dags för 5 snabba!
Sergio Ramos eller Messi?
Messi (nu går vi på fotbollskunnande Åhs, inte utseende)
Hemmakvälls godis eller Reptils godis? Vilken förolämpning, REPTIL så klart!!
Adidas eller Nike? Elle belle bi… Adidas… eller Nike… Äh, jag tar Adidas
Hämtmat eller Laga själv? Hämtmat för att jag inte orkar laga mat, men lagar du så tar jag hellre hemlagat.
Naturgräs eller konstgräs? Naturgräs


Kommentarer


Kommentera inlägget här: