Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Sofia Larsson

Kategori: Allmänt

Idag har vi tagit oss ett snack med Sofia Larsson.

Hej!
Kan du berätta lite om dig själv?
Jag har bott i Tingsryd i den större delen av mitt liv. Där min familj bestod av mamma, pappa och en lillebror. Jag började spela fotboll när jag var ca 6-7 år gammal. Det var inte den ända intresset jag hade. Jag har varit gymnast, dansat, ridit, spelat innebandy och handboll. Fotboll med så klart. Alla skolår är gjorda i Tingsryd från dagis- gymnasiet.
Varför Karlshamn nu då? Till en början var det inte fotbollen som lockade här utan det var handbollen. Jag var med och spelade i ett år. Fick lägga av när vi gick upp i tvåan. Kände att det var fotbollen som var mest intressant. Då spelade jag fortfarande i TFF. Sedan visade Asarum intresse för mig vid ett mycket lägligt tillfälle. Jag kunde inget än att tacka ja. Så nu är jag inne på mitt femte år tror jag… he he
Sedan ett år tillbaka har jag även lämnat Tingsryd bakom mig och hittat en mysig ett i Karlshamn tillsammans med min hund.
När jag inte tränar så jobbar jag som frisör i Ronneby. Där hyr jag en stol på torget och stormtrivs. Har jobbat där i ca. 5 år nu. Tiden bara rinner i väg. Men det brukar vara så när man har roligt!

Vilka är dina starka sidor , både på planen och utanför?
På plan är mina starka sidor styrkan, rutinen och en bra högerfot. Utanför planen är jag omtänksam, glad och gillar äventyr.

Vilka är dina förhoppningar på laget och dig själv den kommande säsongen?
Mitt mål för mig är att få vara med i laguttagningen till div.2 matcherna. Jag hoppas äveb på en utveckling av mig och mitt spel.
Vi har många bra spelare så det är stor konkurrans av platserna.
För laget så är målet att vi ska vinna serien!

Förutom att spela fotboll så är du ju frisör, berätta om din värsta klippning!
Ha ha ha, ja du den värsta klippningen måste vara när en 4-åring leker frisör. Mamman kom gråtfärdig med ungen till salongen, flickan hade såna fina guldlockar och ner till midjan kvar på vissa ställen. Så när jag var klar och hade "räddat" håret så var det bara ner till axlarna. Men tror de var värre för mamman än för mig.

Dags för 5 snabba!
Börjes eller Ullared?
Börjes
Nike eller adidas? Adidas
Slinga eller Helfärga? Slingat
Ronaldo eller Messi? Messi
Naturgräs eller konstgräs? Naturgräs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: