Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

målvaktsträning

Kategori: Allmänt

Då var det måndag igen, vilket innebär målvaktsträning för mig och Louise. Idag var även Matilda Ericsson med oss. Hon spelar i vårt F96 lag, men är uppe och tränar lite målvaktsträning med mig Lollo. Kul!

Dagens träning bestod av olika övningar där vi tränade fallteknik och snabba fötter och vi avslutade med att träna på lite utkast.
Träningen gick bra till en början, men sen gick det bara utför för både mig och Lollo, haha.
Vi håller på att lära oss att trycka ifrån med bägge benen när vi ska slänga oss på en markboll. Jag och Lollo begriper oss inte på hur vi ska göra! Och stackars Jonas ( vår härliga målvaktstränare) förklara 1000 gånger hur vi ska göra, men vi får inte till det! Men det kommer bli bra, vi börjar nog fatta nu. Men dagens träning bestod av många svordomar och "jag kan inte!!!!!!" men då svarar alltid Jonas "ta väck inte!". Så snart kan vi trycka ifrån med bägge benen ;)
Vi avslutade träningen med att kasta utkast. Det är något man inte tränar på så ofta. Men har man bara rätt teknik kan man kasta långt, det märkte vi idag! I slutet av träningen satt ju utkasten as bra! så nu gäller det bara att man tränar på det och vågar använda utkast på träningarna och matcherna !
 Det är alltid lika kul och komma hem och känna att man har lärt sig något nytt.

/ Hanna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: