Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Emma Von Palffy

Kategori: Allmänt

Dags för en ny intervju och denna gången har vi tagit oss ett snack med Emma Von Palffy

Hej
Kan du berätta lite om dig själv?
Jag heter Emma von Palffy. Jag är 18 år gammal och bor i Bromölla. Jag går sista året på samhällslinjen med inriktning fotboll i Sölvesborg. Har alltid älskat fotboll, spelat i storts sett hela livet och är även väldigt sport intresserad.

Vilka är dina starka sidor både på och utanför planen?
Jag tycker att jag har bra spelförståelse, är en rörlig och bra passningsspelare. På , men även utanför, planen ser jag mig själv som en glad och positivt och social tjej. En av mina starka sidor är att jag är vädligt målinriktad och ger mig inte i första taget.

Vilka förhoppningar har du på dig själv och laget inför den kommande säsongen?
Förhoppningar är att vi ska spela en härlig och bra fotboll, ligga i toppen av tvåan och hela tiden utvecklas och bli bättre som lag. Mina förhoppningar är att jag ska utvecklas och bli en bättre fotbollsspelare. Stärka mina bra sidor och förbättra min sämre. Jag hoppas även självklart på mycket speltid.

Vi har hört att du ska åka till USA, kan du berätta lite mer om detta?
Som det ser ut nu så ska jag flytta till USA i slutet av sommaren. Där ska jag studera och spela fotboll på college(universitet). I USA finns nämligen möjligheten att kombinera studier med fotboll.Jag har kommit in på ett college i Kalifornien och ska representera skolans fotbollslag. Själva processen att söka till college är en väldigt omfattande process. Jag har avklarat mycket av det som behöver göras, men har fortfarande en del saker kvar att göra. Om allt går som planerat flyttar jag till USA i slutet av juli. Det ska bli jätte kul, otroligt spännande och är någonting jag velat länge. Det är en dröm som går i uppfyllelse kan man säga!

Fem snabba
Blekinge eller Skåne?Skåne
Adidas eller Nike? Adidas
Tacos eller Grillat?Grillat
USA eller Sverige?Sverige (är ju ändå mitt hemland!)
Gräs eller Konstgräs?Gräs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: