Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Julia Persson

Kategori: Allmänt

Så här innan match tar vi en intervju med Julia Persson.

Hej!
Kan du berätta lite om dig själv?

jag är född 1996 och fyller 16år i juli.
jag bor i Sölvesborg i lilla Falkvik i ett hus med mamma, pappa och lillebror (Casper).
Jag började spela fotboll i SGIF när jag var 4år tills jag fyllde 14 och sedan gick jag över till KDFF (Kristianstad) och spelade där i ett år.
Jag spelade i startelvan som mittback i Flickallsvenskan.
Vi kom två i Flickallsvenskan och vann sedan SM med F95.
När säsongen var slut bestämde jag mig rätt snabbt för att satsa på en plats i startelvan i Asarum i div.2!

Vilka är dina starka sidor, både på planen och utanför?

På planen är nog mina starka sidor styrka, snabbhet och spelförståelse.
Utanför planen så är de nog min så kallade "humor".
Brukar leva i min egna lilla "värld" som vissa säger! ;)
kan hålla med om de för ibland så ställer jag saker som jag tycker är "smarta" men som jag bara egentligen förstår fast ändå inte..?
Jag är nästan alltid glad, positiv och lite småtrög när det gäller saker som man egentligen ska fatta ^^)

Vilka förhoppningar har du på dig själv och laget inför den kommande säsongen?
mitt mål är att komma med i startelevan i div 2.
Jag hoppas även på att jag får en ännu mera utveckling detta året när det gäller mitt spel på planen.
Det är väldigt mycket konkurrans när det gäller platserna i laget och väldigt många bra spelare som inte ger upp i första hand!
Målet för laget är ju att vinna div 2 och spela ett fantastiskt fotbolls spel på planen!

Du är ju ny i Asarum för i år, varför blev det Asarum?
Jag har fast Pierre som tränare väldigt länge och har utvecklas mer och mer för varje år och ville förstätta utvecklas och slåss om en plats i starltelevan i div 2.
Stämningen i laget är fantastiskt bra och man utvecklas mer för alla spelare i laget vill så mycket och alla kämpar i 110% varje träning/match.

Dags för 5 Snabba!
Lasses eller donken?
J ag brukar ta donken när man har varit och spelat långt iväg men lasses har faktiskt godare mat så Lasses! :D
Shorts eller långbyxor? Shorts på sommaren och långbyxor på vintern ;)
Bil eller Cykla? Naturligtvis bil, man orkar inte alltid cykla tidigt på morgonen till skolan! ;) haha
Melodifestivalen eller Idol? Idol är bara bra i början när man kollar på allt folk! ;)
Naturgräs eller konstgräs? Naturgräs om det är en bra plan, annars konstgräs eftersom dom alltid brukar vara platta och raka ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: