Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Pierre Persson

Kategori: Allmänt

Inför säsongen 2012 har vi en ny huvudtränare i Asarums damer!
Nämligen Pierre Persson, vi har tagit oss ett snack med honom.

Hej!
Kan du berätta lite om dig själv?

Mitt namn är Pierre Persson, bor i villa i Sölvesborg tillsammans med min fru Katharina och 2 barn. Är född på glada 70-talet. Född och uppvuxen i Kristianstad där jag spelade fotboll i Vilan (nuvarande Kristianstads FF) tills jag var 19 år och sen lämnade för spel i Mjällby AIF där jag spelade i sex säsonger, därefter bar det iväg till Olofströms IF som då spelade i div 4 men som ville uppåt i seriesystemet, tre år senare var vi ett mål ifrån att ta steget upp i division 1. En riktigt rolig tid precis som i Mjällby. Har varit tränare sen 2001 och har tränat damer, herrar, flickor och pojkar you name it. Kommer senast från damallsvenska Kristianstads DFF där jag var klubbchef men även tränare för flickallsvenskantruppen som tog SM-silver i flickallsvenskan och vann SM-guld för flickor 1995.  
Har haft en hel del olika jobb, varit egen företagare men mestadels arbetat inom media där jag bland annat arbetat med försäljning, marknadsföring, affärsutveckling och säljutbildning. Har de senaste 6-7 åren arbetat med online business i Stockholm, Malmö, Köpenhamn och Paris. Driver även fotbollssajten fotbolliblekinge.se som skriver om all fotboll i blekinge.  

Vilka är dina starka sidor på och utanför planen?
Är detaljfreak och väldigt noga med att ni spelare gör rätt i övningar, duktig instruktör och jobbar efter en klar och tydlig spel och träningsidé. Tror att jag är bra på att få spelarna att prestera på sitt max. Jag har även en sjuk vinnarskalle. Utanför planen är jag ganska lugn och soft. Lever för dagen och efter mottot Carpe Diem. Älskar att resa.

Vilka förhoppningar har du på laget den kommande säsongen?

Tycker att laget och spelartruppens individer har gjort enorma framsteg sen vi drog igång i november. Vi har en grymt bra och utvecklingsbar trupp som precis som jag har stora ambitioner inför framtiden. Truppen är väldigt bred och alla spelarna ger alltid sitt yttersta på varje träning och i varje sekvens. Alla suger verkligen in alla instruktioner och råd som ges. Kan vi fortsätta så här kommer vi att vara med och slåss i toppen av serien. Men det gäller att även i fortsättningen vara ödmjuka inför uppgiften och att alla jobbar hårt på träningarna och matcherna så kommer det att ge resultat. Det är en fröjd att träna den här spelartruppen som kan gå hur långt som helst, men det finns inga genvägar - bara hårt jobb.
The future belongs to those who believe in their dreams and goals

5 snabba!
Barcelona eller Manchester United? Barcelona
Bagarn eller Olof Mellberg? Bagarn
Rött eller blått ? Blått
Naturgräs eller konstgräs? Konstgräs
Lasses eller Donken? Lasses


(Pierre är längst till Höger)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: