Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

JB

Kategori: Allmänt

Återigen dags att presentera ett nyförvärv, och denna gången är det Josefine Brorson 19 år från Ronneby BK. Hon är en glad och ganska galen tjej. (Jag hade en exklusiv presentationsvideo på henne, men var inte tillräckligt tekninsk för att få upp den..) Men, vi hälsar dig varmt välkommen JB, hoppas du ska trivas!! :) 
 

Hej Josefine, och varmt välkommen till Asarums IF.

- Hejhej, tack för det!

Kan du presentera dig lite mer för våra supportrar och övriga i föreningen?
- Jo absolut, det gör jag gärna! Jag heter Josefine Brorson och är född 1993. Jag har spelat fotboll sedan jag var 8 år gammal, började lite smått att spela med Listerbys pojkar. Men jag är fostrad i Kallinge SK och kommer senast fr Ronneby BK. För övrigt så är jag väl en helt vanlig tjej som precis har tagit studenten. Söker jobb och funderar på vad jag vill göra i framtiden. Är en tjej med mycket humor!

Vad är din uppfattning om dagens Asarum?

- Min huvudsakliga uppfattning är att det är ett lag där alla spelare är framåt och villiga att satsa. För övrigt så tycker jag att laget i största del består av en hel del unga spelare.  

Du har tränat ett par pass med Asarum nu, hur tycker du det har varit?
- Ja precis! Jag tycker att det har varit riktigt skoj! Högt tempo, men framförallt att det är många spelare med på träningarna. Jag gillar att man hela tiden måste visa sina framfötter för att synas i den stora gruppen! Alla som är där vill och ger alltid hundra, vilket gör en själv sjukt taggad!  

Vilka är dina bästa egenskaper som fotbollsspelare?

- Mina styrkor är väl framförallt min snabbhet. Jag tycker själv att jag är som farligast när jag väl fått upp tempot! Har även helt okej tillslag med båda fötterna. 

Vad har du för mål och ambitioner inför nästa säsong?
- Mitt mål är att jag vill bli en bättre fotbollsspelare på alla plan! Det är många saker jag vill förbättra såsom spelförståelse och huvudspel, samtidigt som jag vill behålla och förbättra det som jag idag ser som mina styrkor! Ambitionen är givetvis att bli en del av spelartruppen, samt att jag vill komma in bra i tjejgänget!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: