Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Stina Olsson

Kategori: Allmänt

Ännu ett nyförvärv har tillkommit(det var dock ett tag sedan). Dags att presentera Stina Olsson, den duktiga 97an från Lörby IF som bland annat var med på elitflicklägret i somras.
Varmt välkommen Stina!!
Hej Stina, och varmt välkommen till Asarums IF.
-Tack så hemskt mycket, det här ser jag fram emot.

Kan du presentera dig lite mer för våra supportrar och övriga i föreningen?
-Det ska jag, jag började leka boll när jag var 5 år, har min bakgrund i Hällaryds IF men spelade den gångna säsongen med Lörbys duktiga F 15 lag vilket var roligt, tack till Pelle, Mats o tjejerna, fick även känna på div 3 spel med damerna. Min farbror är kassör i Asarum vilket jag hoppas innebär en stor satsning på damerna nu när jag är här, haha. Jag har fått äran att representera Blekingelaget som lagkapten vilket är spännande och har liksom Annie, Julia och My varit på elitlägret i Halmstad.

Vad är din uppfattning om dagens Asarum?
-En mycket spännande grupp av tjejer som alla satsar stenhårt vilket ger en tuff konkurens och därmed också ger en möjlighet att utvecklas på ett bra sätt.

Träningen är igång för fullt, hur tycker du det har varit?
-Rolig träning där man tittar på detaljer och ger mycket feedback på det man gör bra men även mindre bra. Kul också att vi är så många.

Vilka är dina bästa egenskaper som fotbollsspelare?
-Bra spelsinne, gillar att styra och ställa, två bra fötter. Trivs bäst på det centrala mittfältet där jag alltid letar efter den avgörande passningen. Är rätt så fysisk om det behövs.

Vad har du för mål och ambitioner inför nästa säsong?
- Jag vill verkligen utveckla mig på allt och givetvis kriga om en plats i division, men inser samtidigt att man får skynda långsamt, skulle tro att laget som spelar i tvåan också kommer att bli nog så tufft att slå sig in i.
Har även planer på att försöka komma in på fotbollsgymnasiet i Sölvesborg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: