Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Uppflyttade spelare

Kategori: Allmänt

Vi har två spelare från juniortruppen som flyttats upp för träning med damlaget från och med nu, dessa är Julia SJöström och Annie Davnert. Båda två är 97or och har varit med och tränat en del och spelat några matcher under hösten. De är två duktiga tjejer som var med och representerade Blekinge under elitflicklägret i somras. Välkomna! :) 
 
 
 

Hej Julia och Annie, och välkommna till Asarums seniortrupp.

- Hej, tack så mycket!

Hur känns det att ha blivit uppflyttad till seniortruppen?

Julia: - Det känns väldigt roligt och spännande. Det känns som en rolig utmaning att börja spela seniorfotboll med nya duktiga spelare och tränare.

Jag tror att jag kommer att utvecklas väldigt mycket som fotbollspelare.

Annie:- - Det känns jättekul och spännande, eftersom Asarums damlag är så duktiga och har klättrat upp i divisionerna det senaste året.  Ska bli kul att få ny inspiration av nya lagspelare och nya tränare. 

Kan ni presentera er lite mer för våra supportrar och övriga i föreningen?

Julia:- Jag heter Julia och är 15 år. Jag går sista året på stenbackaskolan.

Jag har spelat i Asarums F97-lag sedan jag var sju år.  Mitt mål har alltid varit att bli en bättre fotbollspelare därför har jag alltid gått till träningar och matcher med stor vilja.

Jag spelar även i Blekingelaget och var på elitlägret i Halmstad i somras, vilket var en väldigt rolig och lärorik upplevelse.

Annie: - Jag heter Annie och är 15 år. Jag går sista året på Stenbackaskolan i Asarum.

Har spelat fotboll i Asarums F97-lag sedan jag var 8 år och har alltid gått till träningar och matcher med stor glädje.

Tycker om lagspel där man kan dela både med och motgångar med varandra.

Jag spelar i Blekingelaget och i somras var jag på elitlägret i Hamlstad som var en stor och rolig upplevelse där jag lärde mig mycket.

Vad är era uppfattningar om dagens Asarum?

Julia- Asarum är en stor förening med många ungdomslag och massor av bra spelare.

Damerna är ett jämnt och starkt lag med väldigt duktiga spelare med bra inställning och vilja.

 Annie: - Asarum är en stor förening med många ungdomslag och duktiga spelare. Extra kul nu när vi fått en stor konstgräsplan och fått bättre ytor att träna på.

Damerna verkar ha en mycket bra inställning och vilja. Här finns det många duktiga fotbollsspelare, så det gäller verkligen att ta för sig ordentligt.    

Ni har tränat av och till under hösten, men nu har ni gjort ett par pass som spelare i seniortruppen, hur tycker ni det har varit?

Julia:- Det har varit väldigt kul och lärorikt men nervöst på samma gång.

Träningarna är tuffa och roliga med många nya övningar med högt tempo vilket jag tycker är kul och det är så jag vill ha det.  

 Annie: -  Det har varit kul, men alltid lite nervöst första gångerna. Tuffa träningar men det är också det jag vill det ska vara. Träningarna har varit roliga med nya övningar som kräver full fokus.

Vilka är era bästa egenskaper som fotbollsspelare?

Julia:- Min snabbhet, spelförståelse och min vilja att vinna. Jag slutar aldrig kämpa och jag hatar att förlora.

Annie: - Min snabbhet och spelförståelse. Jag är väldigt envis och hatar att förlora.

 Vad har ni för mål och ambitioner inför nästa säsong?

Julia:- Genom tuffare träningar med högre tempo vill jag utvecklas som fotbollspelare. Och så hoppas jag att vi som lag klarar de målen vi satt upp.

Annie:- -  Mitt mål inför nästa säsong är att genom tuffare träningar och högre tempo bli en mer komplett fotbollspelare. 

Annie Davnert                     Julia Sjöström

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: