Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Gipsfri!

Kategori: Allmänt

Johanna Jönsson blev av med sitt gips i måndags och Pirre har tagit ett snack med henne om hur det känns nu.

Hej Johanna, d
u har precis tagit bort ditt gips som du gått med i 6 veckor, det måste kännas skönt?
- Hej, ja det stämmer. Det är helt underbart, men det känns samtidigt konstigt att kunna gå på foten igen..
Hur har det känts att stå bredvid planen under träningar och matcher den här tiden?
- Det har varit krävande för psyket. Jag har märkt hur mycket fotbollen påverkar mig både kroppsligen och mitt humör. Jag har varit lite småsur hela tiden och har tappat en heldel muskler. Det har varit sex väldigt(!!!!) dryga veckor helt enkelt. 
 
Det har varit en lång process, för din skada är väl från förra året?
- Jag, skadade foten den 26 maj 2012 och det har hängt med mig mest hela tiden sedan dess. 
Berätta lite om hur turerna har gått under den här tiden?
- Skadade som sagt foten i maj, åkte då in direkt och röntgade den men det var bara en "rejäl stukning", sedan spelade jag för första gången igen under Gothia Cup. Jag spelade sedan nästan hela höstsäsongen, förutom de 4(?) sista matcherna då smärtan var outhärdlig. De matcher jag spelade under höstsäsongen var plågsamma p.g.a. smärtan men jag tyckte att det var värt det.

I Oktober fick jag en ny röntgen, men de kunde inte se något på den, så vi valde att göra en magnetröntgen på foten. Då såg de att det var något mer än en stukning och jag fick tid för operation i januari. De satte då in en skruv för att stabilisera foten och passade även på att sy ihop ledbandet samt fixa något med bindväven, jag är inte helt säker på vad dem har gjort om jag ska vara ärlig..  Men sedan dess har jag gått med gips och kryckor och tränat en heldel överkropp. Men nu i måndags tog jag äntligen bort gipset.

Hur ser den närmaste rehaben ut och när hoppas du vara tillbaka på fotbollsplanen igen?
- Jag ska till sjukgymnasten imorgon (torsdag), så jag får se vad han säger. Hur lång tid allt kommer ta har jag faktiskt inte en aning om, kanske två-tre månader? Men jag hoppas självklart att vara ute på planen så fort som möjlig.

Vi får önska dig lycka till och ser fram emot att se dig på fotbollsplanen igen..
- Tack så mycket!:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: