Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Elin Andersson

Kategori: Allmänt

Vi kör vidare med våra intervjuer och nästa spelare är Elin Andersson!

Hej Elin!

Shoo!
Kan du berätta lite om dig själv?
Jag heter Elin Andersson och går andra året på gymnasiet, samhälle/fotboll. Min moderklubb är Sölvesborg, har spelat ett år i lörby och kom till asarum förra året och jag stortrivs!  
För det mesta går jag i skolan och tränar men när jag inte gör de så umgås jag med min familj och mina vänner!

Vilka är dina starka sidor, både på planen och utanför?
Mina starka sidor på planen är att jag kan läsa spelet hyfsat bra och jag försöker snacka och peppa mina medspelar så mycket som jag kan. 
Utanför planen då är jag oftast pigg och glad och jag vill få folk att skratta  men vill också att dom i laget och andra ska känns sig trygga att prata med en.

Vilka förhoppningar har du på dig själv och laget inför den kommande säsongen?
Mina förhoppningar på mig själv är att få mycket speltid i div 2 och även kunna slåss om en plats i div 1. Men även förbättra min snabbhet. 
På laget då är det självklart att göra en så bra prestation i båda serierna som möjligt, att kunna vara de spelförande laget i matcherna och kunna fokusera på vårt spel och spela de.

Hur ska du vänja dig bort vid att alltid gå med händerna i fickorna?
Det går sakta men säkert framåt, men ibland slinker händerna ner i fickorna men då hugger Pierre direkt så dom åker ut lika snabbt! Men han och jag vi jobbar på att få bort problemet! haha

Då hoppas vi att du fortsätter göra framsteg med det och når dina mål! Tack Elin!
Ha det gött igelkött!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: