Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Elin Niemi

Kategori: Allmänt

Ett annat nyförvärv vi har inför 2013 är Elin Niemi från Öster som svarar på lite frågor inför säsongen

Hej Elin! Kan du berätta lite om dig själv?
Mitt namn är Elin Niemi, är 21 år och bor i en lägenhet i Karlshamn. Jobbar på hotellet i karlshamn som servitris och bartender.

Vilka är dina starka sidor, både på planen och utanför?
Mina starka sidor på planen är nog min envishet, min vinnarskalle och att kunna läsa spelet bra.
Utanför planen är jag en social person som gillar att skoja till det men även en person man kan prata med och lita på.

Vilka förhoppningar har du på dig själv och laget inför den kommande säsongen?
Jag har väldigt höga förhoppningar inför denna säsongen både för
Mig själv och laget.
För mig själv är det ju såklart att fortsätta utvecklas så mycket som möjligt. Jag vill även vara en person som utvecklar dom som är runt omkring mig, ge positiv energi till laget och bidra med allt jag kan och ska.
Lagets förhoppningar är höga, håller vi uppe tempot som vi börjat göra hittills och att varje spelare tar sitt ansvar varje match så tror jag vi kan nå topp två i div 1.

Du är ju ny i Asarum för i år, varför blev det just Asarum?
Jag är ny i Asarum i år och det känns positivt att jag valde som jag gjorde. Valet var enkelt, unga och hungriga spelare som alltid är träningsvilliga och det är de här jag har letat efter. Eftersom jag själv gärna vill satsa hårt!

Tror det här kan bli Damernas År i år!!

Tack Elin. Det hoppas vi med!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: