Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Ellen Svensson

Kategori: Allmänt

Hej Ellen, Det är ditt andra år i Asarums blåa tröja, om du tittar tillbaka lite på ditt första år i klubben. Kan du ge en liten kort sammanfattning om din egen och lagets utveckling fram tills nu? 

- För egen del hade jag ett litet struligt år med mycket sjukdomar och skador, men trots det hade jag en okej utveckling där jag känner att jag blivit en bättre fotbollsspelare på det mesta. Kollar man på laget tycker jag vi haft en stor utvecklingskurva vilket jag tror vi kommer visa i både division 1 och 2 i år. 
 

 

Du har har haft en längre skadeperiod  bakom dig, men är nu i full träning igen. Kan du berätta lite om vad som hände?

Det hände redan i oktober förra året, jag var iväg med blekingelaget och spelade Cup Kommunal i Malmö när jag glidtacklade och fastnade med knäet i konstgräset. Blev genast rädd att korsbandet eller något större i knäet skulle vara av. Men efter att ha magnetröntgats fick jag beskedet att det "bara" var en liten blödning och att ledbandet var uttöjt i knäet.

 

Du har jobbat hårt med din rehab och nu är du tillbaka och ha tränat med truppen i tre veckor, hur tycker du den här tiden har varit?

Det är såklart roligt att bara vara igång igen och få röra boll, klart det har varit tre tuffa veckor då jag ligger en bit efter alla andra. Men det känns samtidigt som att den här rehabträningen gett resultat då jag nu känner att jag är redo att spela match igen.

 

...Och nu är det dags för årsdebut i träningsmatchen mot Fjälkinge på söndag, hur känns det?

- Det ska bli riktigt kul att dra på sig matchtröjan igen och jag är hungrig på att få börja näta igen.


I övrigt vad tror du om årets säsong?

Jag tror det kommer att bli en spännande säsong med många roliga och utvecklande matcher. 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: