Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Johanna Forslund

Kategori: Allmänt

Hej Johanna!

Kan du berätta lite om dig själv?
Jag heter Johanna Forslund, är 16 år men fyller 17 den 28 februari. Jag bor i Asarum med min familj och jag går första året på barn- och fritids programmet på Väggaskolan. Är född i Örebro där jag började min fotbolls karriär i Hovsta IF redan när jag var 5 år gammal. År 2006 flyttade familjen ner hit till Blekinge och jag började då spela med Asarums IF F96. Första gången jag var med och spelade med damerna var för ca två år sen men jag gick inte över helt till damerna fören förra året. Utanför planen på min fritid umgås jag mycket med vänner, familj och min pojkvän.

Vilka är dina starka sidor, både på planen och utanför?
Starka sidor på planen är mina skott, min styrka och min teknik men ibland kanske jag inte utnyttjar det fullt ut, tyvärr men det har med att göra att mitt självförtroende kan svikta och det är något jag måste jobba med. Det jag känner själv att jag behöver träna upp är min snabbhet, vilket jag verkligen hoppas att utvecklas under detta året. När jag inte har fotbollen på min vardag tränar jag mycket själv så som att löpträna och utföra mycket styrkepass med pappa, att bara träna är det jag älskar och driver mig framåt.

Vilka förhoppningar har du på dig själv och laget inför den kommande säsongen?
Jag har en känsla av att den här säsongen kommer att bli mycket tuff med många träningar och matcher men samtidigt är det bara roligt. Det är mycket starkt jobbat av hela truppen att ha tagit sig till denna nivå som vi har gjort tillsammans

Är det något särskilt du själv ska utveckla under året?
Vad jag själv hoppas som fotbollsspelare är att jag själv ska utvecklas ännu mer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: