Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Mathilda Nilsson

Kategori: Allmänt

Dagens spelare älskar fotbollsskor, vi andra i laget använder ett par skor/ säsong. Men Mathilda, hon använder minst 7 par skor/ säsong!! Men det går ju väldigt bra för vår lilla skoälskare så hon får gärna fortsätta med det :D
 
Ålder: 20
Position: Forward
Kom till AIF: Första året jag kom till AIF var 2007 tror jag, sen kom jag tillbaka 2011
Tidigare klubbar: Sölvesborgs GOIF (moderklubb) och Kristianstad DFF
Civilstatus: Sambo
Vad gör du när du inte spelar fotboll? Jag pluggar heltid på distans, har ett deltidsjobb, sitter barnvakt, umgås med vänner och familj. Finns det någon tid över så spenderar jag den gärna i ett shoppingcenter eller på en strand i något varmt land. 
Vad var det bästa med säsongen 2014? Att behålla tronen som bästa laget i Blekinge genom att vinnna alla derbymatcher. 
Ditt bästa fotbollsminne: Debuten i damallsvenskan. 
Vad ser du mest fram emot säsongen 2015? Jag ser fram emot alla derbyn ( Lörby, Karlskrona och Bromölla). Sen är det speciellt kul att få utdelning för allt jobb man har lagt ner under försäsongen. Och så hoppas jag ju även att det kommer några nya fotbollsskor som kan invigas lagom till säsongen börjar ;)
Hur firar du jul och nyår? Julen spenderas med familjen och det nya året firas förhoppningsvis in i Köpenhamn med vänner. 
Vem i laget vill du ge en julklapp och vad? Jag skulle vilja ge ett par nya fotbollsskor till Vilma Ohnysson (beslutångesten själv). Sen kommer jag att ge tröja #6 till Gina Toresten som en tidig julklapp. Ett par matchande strumpor till Sofia Larsson får det också bli! 
 
5 snabba fotbollsfrågor:

Derbymatcher eller "vanliga" seriematcher? Derbymatcher
Skinnskor eller syntetskor? Flyknit röstar jag på ;)
Naturgräs eller konstgräs? Natur
Göra mål eller en framspelning? Göra mål
Fystesterna i Karlskrona eller Oscars fysträningar? fystesterna i Karlskrona ;D
 
5 icke-fotbollsfrågor:

Solsemester eller vintersemester? Solsemester
Vara med i Let's Dance eller Melodifestivalen? Melodifestivalen
Nätshoppa eller shoppa på stan? Shoppa på stan
Äta på restaurang eller hemlagat? Hemlagat
Jultomten eller påskharen? Jultomten
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: