Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Möt Maja Henriksson

Kategori: Intervjuer

Vi har tagit oss ett snack med ett av våra nyförvärv, Maja Henriksson som senast kommer ifrån KDFF.

Hej Maja, du kan väl berätta lite om dig själv?
Jag heter Maja Henriksson och fyller 19 år till sommaren. Bor i Asarum med pappa, hans sambo och mina två halvsyskon, Elsa 2 år och Oliver 6 år. Går sista året på gymnasiet. Har spelat fotboll sen jag var 4 år! Började att spela med pojkarna i Högadals IS. När jag inte går i skolan eller spelar fotboll jobbar jag på McDonald's här i Karlshamn. Avskyr maten där, men ett jobb är ett jobb ;)

Du är en av lagets nyförvärv , hur kommer det sig att du valde Asarum?
Valet med Asarum var inte lätt om jag ska vara ärlig. Men den största anledningen till varför jag bytte var för att jag inte orkade med pendlingen till Kristianstad längre. Den tog för mycket fritid och energi. Nu i efterhand är jag väldigt nöjd över mitt byte. Än så länge trivs jag som handen i handsken och sen finns det även några stycken som jag känner sen innan.

Vilka är dina starka sidor, både på planen och utanför?
Det var en svår fråga, men en stark sida är att jag är orädd. Oavsett vem jag möter viker jag inte mig i dueller. Utanför planen är jag snäll och omtänksam.

Vilka förhoppningar har du på dig själv och för laget inför den kommande säsongen?
Med en så ung och stark trupp hoppas jag att vi kan vara med och slåss i toppen i alla tre serierna. För min egen del hoppas jag självklart på att utvecklas som målvakt. Och det viktigaste av allt, att ha kul!

och så avslutar vi med fem snabba;
Konstgräs/Naturgräs
Joggingbyxor/Shorts
Försäsongsträning/Uppehåll
Styrka/Kondition
Techno/
Schlager

 

Tack Maja! Hoppas att du får en rolig och utvecklande säsong, Lycka till! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: