Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Söndag

Kategori: Allmänt

Sista dagen på den här veckan innan vi påbörjar ännu en ny måndag och träningsvecka.

Ikväll är sista dagen på tävlingen vi har i laget.. Flappy bird! Vinnaren bestämmer straffet och just nu tror jag att Gina leder tätt följd av lisa och esma... Må bäste kvinna vinna!

Träningarna i veckan har rullat på precis som vanligt i veckan. Arm fitness och fotbollsträning i måndags, anfall och målvaktsträning i tisdags, fotbollsträning torsdag och styrketräning i fredags-bra start på helgen!

Vi har även gjort klart med vårt tredje nyförvärv - Jatta!
Jatta Aalto har senaste säsongerna spelat i Schweiz och kommer närmast från spel med FC Blue Stars i Zürich.
- Vi har under en längre tid haft tät dialog med Jatta och hon har även varit här på provspel i Januari. Vi var nöjda med det vi såg, och nu är hon på plats och är igång med träningen i Asarum. I Jatta får vi in en spelare som med sin erfarenhet från spel i flera länder kommer tillföra rutin till vår unga spelartrupp. Jatta är en central spelare som kan spela både mittback och central mittfältare. Hon är en konditionsstark och teknisk spelare med två riktigt bra fötter som kommer höja vårt passningsorienterade spel ytterligare. Men vi får även in en spelare som kommer tillföra ett lugn i vårt spel och kan med sin precision bli ett starkt vapen på fasta situationer. Jatta har en stark attityd till sin fotboll och ett extra plus är att hon fortfarande vill utvecklas och har ambitioner med sin fotboll. Med tidigare nyförvärven Gina Toresten och Maja Henriksson plus värvningen av Jatta Aalto spetsar vi till konkurrensen ytterligare i truppen säger Pierre Persson, tränare i Asarums IF.

Jatta Aalto om övergången:
- Det kändes riktigt bra när jag var över och tränade i januari, bra träningar och många unga duktiga spelare som brinner för fotbollen och som vill uppåt i seriesystemet. Klubbens presentation om sin framtidsvision var riktigt intressant och jag kände att den resan som påbörjats vill jag vara med och påverka.
- Jag ser fram emot månaderna vi har kvar innan seriepremiären och hoppas verkligen kunna bidra med den erfarenhet och rutin jag skaffat mig genom åren.
- Truppen ser riktigt bra ut, det finns riktigt många spelare med stora kvaliteér i truppen. Jag tror vi kan göra en jättebra säsong även om jag hört att serien är väldigt tuff, men det ska aldrig vara enkelt utan det gäller att vi jobbar hårt tillsammans vid varje träning och match.
- Jag kom till Sverige i fredagskväll och har tränat tre pass med laget som har känts bra. Det tar alltid lite tid innan samarbetet med nya lagkamrater sitter ordentligt , men med mer träningar tillsammans kommer mitt samarbete med mina nya lagkamrater fungera riktigt bra.
- Jag vill alltid bli bättre och fortsätta utvecklas, och vill spela varje match på en så hög nivå som möjligt. Jag hoppas kunna bidra och hjälpa laget att vinna väldigt många matcher under säsongen..

Fakta Jatta Aalto
#Position: Mittback/Central Mittfältare
# Född: 1986
# Längd: 171 cm
Välkommen!!

nu ska jag fortsätta gibba flappy för att inte komma sist i tävlingen...

XoXo #5

Kommentarer

  • Nr 22 säger:

    Nyfiken vem som förlorade fb vadet!!

    2014-02-15 | 10:08:50

Kommentera inlägget här: