Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

GREETINGS FROM CHIRRE

Kategori: Allmänt

Hallihallå från andra sidan Atlanten!

Som #5 skrev i ett tidigare inlägg har jag tagit mina lila, slitna fotbollsskor och mina svettluktande benskydd och flyttat till Chicago. Varför? För att spela fotboll och förhoppningsvis få en utbildning genom college.
Jag åkte hit i slutet av juli, vilket innebär att jag har varit här i nästan fyra månader. Vi startade med försäsong i början av augusti. Försäsongen innehöll massa träningar, två gånger om dagen en del dagar. Och löpning. Spring hit, spring dit. En del nätter hörde jag min coach i sömnen ”ruuuun”.. Vår försäsong innehöll även en resa till Florida vilket var ganska fett. Jag fick chansen att spela fotboll med Musse och Mimmi Pigg, eller?
 
Säsongen startade sedan i slutet av september tror jag, minns inte riktigt.. Vi har sedan dess spelat två matcher i veckan, en på lördagen och en på tisdagen eller onsdagen.. En snabb huvudräkning: många matcher. Vi slutade på en femte plats i serien, vilket tog oss vidare till en turnering där det handlar om att vinna eller förvinna. Vinner man spelar man en match till, och sedan en till. Efter dessa tre vunna matcherna går man till Nationals, som hålls i Alabama. Yepp, du läste rätt A-L-A-B-A-M-A. Tyvärr åkte vi ut i andra omgången så det blev inte en ny delstat på min lista att checka av..

Men det har varit en lärorik första säsong här i AmerikaT. Jag har haft det både skitroligt och tufft. Då allt här handlar om statistik sätter det lite press på en. En skadad spelare i laget satt under våra matcher och prickade av alla misslyckade passningar. Det är galet, men jäklar i att, jag ville inte vara på den listan så jag kämpade på.

Annars då? SVINKALLT. Herregud, jag vet helt ärligt talat inte om jag kommer överleva vintern här. Jag tänkte, när jag kom, att visst det kommer bli kallt och så men vi har ju vinter och snö hemma med så jag vet vad de snackar om. Men ack så fel jag hade. Jag bor ett övergångsställe från skolan, och jag springer till mina lektioner varje morgon men är ändå genomfrusen när jag kommer fram.. Tur jag packade med mina raggsockar och underställ.

Jag saknar att vara hemma och kicka boll med alla i laget, men när jag återvänder hemåt ska jag visa lite amerikanska tacklingar (jag har väldigt många kompisar i vårt amerikanska fotbollslag, så de stora killarna har lärt mig. Hoppas Oscar förbereder er ordentligt….)

Det är oerhört annorlunda här borta, och jag hade kunnat skriva sidor om det. En del saker däremot är svåra att förklara, man måste uppleva det (VÄLKOMNA TILL CHICAGO NÄR SOM, jag kan erbjuda en sovplats på mitt cementgolv  ). Jag trivs jättebra här och har (tro det eller ej) fått kompisar. De uppskattar inte heller min sång, så det känns som med er tjejer 

Jag önskar alla ett stort lycka till och jag kommer dyka upp när ni minst anar det. Massa pussar och kramar, Jojje #6. (Här kallas jag Jo-Jo eller Jo och har #2 så får skriva under med det med eftersom jag skriver detta härifrån downtown Chicaaaago! …)

Ps. Chicago är en fet stad och jag rekommenderar alla att åka hit. Det finns aaaaallt att göra.. Ds.
Ps nr. 2. Ja, jag la till en bild, mest bara om ni glömt bort hur jag ser ut eller om vi fått nya läsare. Plus att ni kanske ville se vårt matchställ... Ds.
Ps nr. 3. Har du frågor? Jag har svar :) Ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: