Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Frida Olsson

Kategori: Allmänt

Dags för ännu en intervju här på bloggen. Vi har snackat med Frida Olsson inför morgondagsen seriepremiär i div 2. Frida är äntligen tillbaka hos oss i AIF efter att levt loppan i Australien. Vi är knappt avundsjuka på henne, men vi tycker det är skönt att hon äntligen är hemma igen. Vi får se hur länge hon stannar nu ;) 
 
Snart seriepremiär, hur känns det?

Det känns fantastiskt, det är ju detta vi har väntat på och laddat för det senaste halvåret! Så det känns superkul att det äntligen är dags, jag har längtat!
Vi börjar med ett derby, är det bra eller dåligt?

Derby är ju alltid lite extra laddade. Likså seriepremiär, samtidigt som det är grymt kul! Är man inte taggad till en sån här match vet jag inte om man kan bli det till någon. Utmaningen blir att använda det på rätt sätt och inte bli för övertaggade. 
Hur tycker du försäsongen har varit?

Jag tycker att försäsongen har varit bra. Det har gått sjukt fort! Vilket måste betyda att vi till och med haft kul haha...! Men jag tycker att vi har slitit på, utvecklats och spelat ihop oss bra med nya tränare, nytt spelsystem och allt. Träningsmatcherna har gett blandade resutlat och visat var vi står och vad vi behöver jobba med. Jag tycker absolut att vi är redo för premiären!
Hur är stämningen i laget? 

Stämningen i laget är grym! Vi är ett sammansvetsat gäng som har sjukt kul, både på och utanför plan! Alla är riktigt peppade på att göra en bra säsong.
Vad är det bästa med AIF?

Det bästa är ju alla tjejerna! Alla man kan skratta med och skratta åt ;) Vi har skitkul tillsammans samtidigt som alla kommer till träningarna för att ge allt och utvecklas. En annan sak jag tycker är riktigt bra är att AIF är en förening som har höga ambitioner och satsar stort, på både seniorer och juniorer, damer och herrar. 
 
Hur vill ni spela på söndag?

Vi vill ta kontroll och styra matchen, vi vet att vi är ett spelskickligt lag som kan rulla boll. Jag tror det gäller att inte bli för påverkade av derby- och premiärnerverna. Vi vill spela oss genom våra lagdelar, hitta varation och kreativiteten framåt. Sedan tror jag det kommer bli en rätt fysisk macth, men efter bl.a. Oskars plågeri under vintern och våra vinnarskallar ska vi kunna stå emot bra där.
Din målsättning med 2015?

Min personliga målsättning under 2015 är först och främst att jobba hårt för att någorlunda hitta tillbaka till min tidigare form, jag hoppas på mycket speltid och ta steg framåt hela tiden. Dessutom har jag börjat omskolas från offensiv spelare till mittback i div 2 inför den här säsongen, så ett mål är ju såklart att bli bekväm och helt säker i den rollen. 
Hur mycket saknar du Australien?

Ungefär så hääääääääääääääääääääär mycket. Till och från såklart. Förstår att det är svårt att tänka sig hur man kan vilja lämna Svängsta men Melbourne är, tro det eller ej, snäppet vassare när det kommer till en hel del punkter.Skulle man kunna lyfta upp familj, vänner, fotbollsklubb o.s.v. och flytta på till andra sida jorden så hade jag gjort det med detsamma. ;)
Något som vi inte vet om Frida? 
Hmm, att topsa öronen är typ det bästa jag vet, jordnötssmör är min stoooora last (har en gång ätit en hel burk på en dag...) och rulltrappor som går i orimlig otakt med handtaget är en av få saker som gör mig sjukt arg!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: