Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Jonas Hjelm

Kategori: Allmänt

Halloj!! Idag är det torsdag = 2 dagar kvar tills SERIEPREMIÄR!!!!!!!! Hoppas ni är taggade, för jag är grymt taggad!! Idag är det Jonas Hjelm tur att bli preseterad, mer känd som Hjelmen ;D Vi målvakter haft turen att fått ha Hjelmen som målvaktstränare förr tillsammans med herrarnas målvakter. Men nu är han bara damernas :D 
 
Här kommer intervjun med Liverpool FC:s största fan (som jag känner till), Hjelmen:
 
Vad gör du när du inte hänger på IP?
Det blir mycket tid på IP då jag även hjälper till och tränar grabbens P-06-lag. Den tid som blir över tillbringar jag med familjen. Skulle det dyka upp en lucka så spelar jag gärna 9-håls golfrunda :D
 
Har du själv spelat fotboll? I vilka/vilket lag?
Som liten parvel vid 6 års ålder då var vi ett kompisgäng som spelade i Högadals IS med fantastiska ledare. Sedan vid 9 års ålder med Värmbol GOIF i Katrineholm samt lag i Malmö och i Helsingborg i mer vuxen ålder, bl.a. Hittarp som vi skall möta i serien. Så på det hela har det blivit en del lag.
 
Vilken position hade du då?
Började som C. mittfältare i Värmbols GOIF och vid 13 års ålder blev jag målvakt. En position som jag haft stor passion för och har.
 
Hur länge har du varit i Asarum?
Tror 2015 blir mitt femte år.
 
Antal säsonger i damlaget?
Har precis börjat en spännande resa, d.v.s. mitt första år.
 
Varför blev det Asarum?
Vill ha för mig att Mats Svensson (Annas pappa) fick mig att komma till AIF för att hjälpa och träna Matilda i målet för tjejer -96/97
 
Din roll i laget?
Assisterande tränare till Jonas Holmgren (div.1) samt Mv-tränare till 3 fantastiskt bra målvakter och då kommer detta fr. både hjärta och hjärna :D :D :D 
 
Vad är det bästa med Asarums damlag?
En grupp med fantastiska individer med en härlig "hunger" med en grym attityd samt en stor LUST till att spela bra fotboll.
 
Hur tycker du att försäsongen har varit?
Blandade givar, stundtals riktigt bra fotboll och ibland kanske inte fullt så bra. Ser dock möjligheterna och stora potentiala utvecklingsmöjligheter. Det ska bli roligt till hösten med vem som har överraskat mest.. ;)
 
Förväntningarna inför seriepremiärerna? Div 1 och 2
Att vi håller det vi har lovat varandra i laget så kommer detta bli helt fantastiskt säsong så visst har jag redan stora förväntningar och det ska bli som sagt förbaskat roligt. 
 
Känner du dig redo?
Om jag gör!!! :D
 
Något som vi inte vet om Hjelmen?
Låt se...En rätt så hyffsad basketspelare i bl.a. Malbas , Malmö i tonåren.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: