Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Rickard Tuvhag

Kategori: Allmänt

Nu är det dags för en ny intervju med en av våra tränare. Idag är det Rickard Tuvhags tur att bli presenterad, han har varit tränare i Asarum i 12 år!!!! Imponerande! :) Rickard är en härlig person att ha i laget och hjälper gärna oss när vi har blivit skadade med massage, tejpningar och massa annat. :D 
 
Vad gör du när du inte hänger på IP?
Jobbar som avdelningschef på ortopedmottagningen. Lyssna på musik och att läsa böcker gör jag gärna på fritiden.
 
Har du själv spelat fotboll? I vilket/vilka lag?
Tingsryd är min moderklubb där jag spelade seniorfotboll och avslutade min karriär med en säsong i Märserum.
 
Vilken position hade du då?
Mittfältare
 
Hur länge har du varit i Asarum?
Varit 12 år i Asarum. Ungdomsledare för F97 i tio år. 
 
Antal säsonger i damlaget?
Detta är min andra säsong som assisterande tränare i damlaget.
 
Varför blev det AIF?
Två fotbollsspelande döttrar är orsaken till varför jag är i Asarum.
 
Din roll i laget?
Assisterande tränare med huvudansvar för div. 2 laget med Tomas.
 
Vad är det bästa med Asarums damlag?
Det är ett härligt gäng tjejer som är mycket inspirerande att jobba med.
 
Hur tycker du att försäsongen har varit?
Eftersom jag är ensam kvar sen förra säsongen har tränarbytet varit mycket intressant. Det har kommit in nya tankar och idéer om hur fotboll ska spelas.
 
Förväntningarna inför seriepremiärerna?
Att vi ska spela en rolig och effektiv fotboll. Tror båda lagen ska kunna vara i topp tre i sina serier.
 
Något som vi inte vet om Rickard?
Har tagit JSM silver och brons med Tingsryd i ishockey. Var en elak liten back. 
 
Ps. ni har väl inte glömt bort att följa oss på Instagram? asarumsdamer , kan vi nå 130 följare innan veckans slut? (94 stycken nu) :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: