Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Tomas Nilsson

Kategori: Allmänt

ÄNTLIGEN FREDAG!!!!!! Regnet öser ner utanför men det är skitsamma för nu är det HELG!!!! :D Sååå skönt. Och imorgon är dagen med stort D äntligen här, imon är det dags för seriepremiär borta mot Glimåkra. Den gråa, kalla försäsongen är nu över, vi går nu mot ljusare tider och allt som vi har kämpat för under föräsongen ska äntligen få sin utdelning. Vi ska äntligen få spela "riktiga" seriematcher på en grön matta och förhoppningsvis så är det vi som tar hem tre poäng efter 90 minuter. Jag är grymt taggad, är ni?
 
Vi ska självklart presentera vår fjärde och sista tränare i laget. Han kom in sist i laget och "tog oss med storm". JISSES VILKEN ENERIGSPRIDARE HAN ÄR!  Det är ingen mindre än Mr. Kallinge (skulle förklara han för mamma och sa "det är han du vet, Mr. Kallinge, han har alltid varit i Kallinge" och mammsen fattade prevcis.) Jag pratar såklart om Tomas Nilsson. Här kommer en närmare presentation om Tomas, den är lång (han skickade svaren i ett långt mail) men jag lovar er, ni vill läsa hela! :D Så nu kanske Mr. Kallinge kan bli Mr. Asarum istället ;)
 
Vad gör du när du inte hänger på Asarums IP?

Hmmm….en bra fråga som jag får tänka efter lite på. Om jag inte är på fotboll i Asarum så är det en hel del fotboll med Blekinge, allt ifrån träning, matcher, utbildningar, möten mm.

Om jag INTE sysslar med fotboll, så är en del av tiden jobbet som ibland är rätt omfattande. Sen blir det inte många timmar över, så då försöker jag vara hemma, ta det lugnt, hämta energi och det gör jag absolut bäst hemma med mina närmaste!

Har du själv spelat fotboll?

Jo, lite fotboll hade det ju blivit……hahahaha. Är fotbollsfostrad i Sölvesborg.

I vilka lag?

Självklart i Sölvesborg som jag även följer lite på distans. Har ju bott i Sölvesborg och har ju intresset kvar för lagen i kommunen. Under min utbildning till officer, så blev det en sväng i Lörby, jo ni hörde rätt…..spelade en säsong i Lörby när man hade herrverksamhet i föreningen. Sen Sölve BK ett par säsonger. Blev ett uppehåll för att avrunda med lite fotboll i Listerby och Kallinge, men ytterst lite.

 Vilken position hade du då?

Spelade mest som back. I början en hel del centralt, men har provat på några fler positioner också.

Hur läge har du varit i Asarum (klubben)?

För kort….hahahahahaha! Har precis börjat i föreningen, vilket är otroligt intressant. Har varit verksam i Kallinge i över 20 år och nu något helt nytt….jätte spännande! Har genom Blekinge FF följt föreningen genom olika delar, men aldrig så nära som jag är nu!

Antal säsonger i damlaget?

Ingen säsong, detta blir första…..vilket är otroligt stimulerande och spännande.

 Varför blev det Asarum?

Det är väl en slump, eller….?

Tyckte jag hade gjort mitt i Kallinge och ville trappa ner! Var mer intresserad av att bara träna lag, för jag stormtrivs med det, då det utvecklar mig som person. Så när det började bli klart med att avrunda, trappa ner i Kallinge så var det några få som visste om det, bla Jonas hade koll på det. Blev jätte överraskad när han frågade, och faktisk riktigt, riktigt glad! För att göra en lång historia kort, så var det lätt att ta beslut om att få en möjlighet i Asarum. Sen om det blev en nedtrappning, är jag osäker på…..hahahaha! Men detta ger mig energi, och det är viktigt! Sen får du nog fråga Jonas om varför han frågade mig…….hahahaha!

 Din roll i laget?

Jag ska tillsammans med Rickard ansvara för div 2 laget, vilket jag tycker är riktigt kul! Rickard har bra kunskap om spelarna och klubben, dessutom har vi rätt så lika syn på både spel, spelare och prestationer. Bli riktigt bra! Sen vet jag att Jonas vill ha delaktighet, så där blir jag kanske ett naturligt ”bollplank” till både Jonas och Hjelmen. Trots att vi är olika, och har jobbat ihop kort tid, så tycker jag att det fungerar riktigt bra, och det kommer att bli ännu bättre!

Vad är det bästa med Asarums damlag?

Ja, vad svarar man på denna frågan….hmmmm?

Framförallt så tycker jag att det bästa är alla tjejer som är där för att tränar! Tjejerna är intresserad av att verkligen ge järnet för att bli bättre! Man har ambitioner, och det gillar jag! Ju mer man kommer in i gruppen, både tränare och spelare, så börjar skratten komma mer och mer! Tycker att glimten kommer mer och mer, ju mer vi träffas! Ser själv fram emot varje träning och match, och det är så känslan ska vara! Då har man chans att lyckas! Det bästa med Asarums damlag, är ALLA spelarna…….jaja, ska även nämna Jonas, Hjelmen och Rickard……hahahaha!

 Hur tycker du att försängsongen har varit (matcher och träningar)?

Eftersom jag har kommit in lite senare, och att man har ändrar lite från förra året, så tycker jag att försäsongen har varit positiv. Alla som är på träningarna är där för att träna, bli bättre samtidigt som man har riktigt kul ihop! Då ger man bra förutsättningar till en bra säsong! Matcherna har varit lite varierande, men varje del går framåt och blir bättre!

Förväntningar inför seriepremiären (div 1 och div 2)?

Premiär är alltid premiär, trots att alla har varit med om det tidigare så är det något speciellt. MEN jag tycker att man ska ta på ”blåstället” och köra, för även om det är premiär så är det en match som alla andra. Så för mig finns det bara ett läge, och det är att alla som är med ger 110 procent och att man går för seger. Det är ju därför vi är där! Så nu är det bara till att köra för alla, både spelare och tränare, självklart också föreningen!!!!

Känner du dig redo inför seriepremiären?

Jo, men visst! Vi har ju världens längsta försäsong…..hahahaha! Det är ju detta alla väntar på, NU BÖRJAR SERIEN. Jag är redo, och det är jag övertygad om att alla tjejer är också!

 Något som vi inte vet om dig?

Hahahahaha…..ja det är nog mycket!!!!! Kan väl bjuda på två saker just nu, tjejerna kommer säkert att få fler, och kanske tom kommer på mer om mig, men….jag badar bastu i princip varje dag…..hahaha….ja, även på sommarhalvåret, även om det är 30 grader varmt ute. Det har blivit en signal för mig att när jag väl sätter mig i bastun, så är arbetsdagen slut. Där samlar jag energi till nya upptåg, MEN först till dagen efter. Det är inte lönt och försöka få igång mig på mer idrottande eller jobbande, bastun = jobbdag slut!

Gillar att grilla, och tycker ju självklart om mat (är ju skåning….hahaha). Men grillen åker fram rätt ofta, året runt. Tycker faktiskt det är bättre och grilla på vinterhalvåret. Känslan av att det är kallt, snöar i kontrast till grillens värme och glöd samt doften av nygrillat…..mmmmm! Kanon! Det är många gånger som grannarna har gått förbi, och jag har stått och grillat på altanen, mitt i vintern när det har snöat för fullt…..hahaha!

 

Har tyvärr ingen bild på Tomas :( (han har inte Facebook, så kunde inte sno någon :()

Trevlig helg alla!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: