Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Tränarna

Kategori: Allmänt

Ni har ju fått lära känna (nästan) alla spelare i laget genom intervjuer här på bloggen. Nu tänkte jag att det är dags för er att få lära känna våra tränare också. Så här kommer dyka upp en intervju varje dag nu i veckan. :)
 
Först ut är vår huvudtränare Jonas Holmgren
 
Vad gör du när du inte hänger på IP?
Jobbar som säkerhetstekniker på Elcom och som instruktör på Norrevångskolans fotbollsprofil. Försöker även se lite annan fotboll och umgås med vänner och famil.
 
Har du själv spelat fotboll? I vilket/vilka lag?
Min egen spelarkarriär började i Asarum när jag var 5 år och slutade i Asarum när jag var 18 år då jag valde att bli tränare istället. 
 
Vilken position hade du då?
Yttermittfältare och forward
 
Hur länge har du varit i Asarum? 
Jag är nu inne på min tionde säsong som tränare i AIF
 
Antal säsonger i damlaget?
Första säsongen
 
Varför blev det AIF för dig?
Viljan att bli bättre var viktig när jag valde AIF inför denna säsongen
 
Din roll i laget?
Huvudtränare
 
Vad är det bästa med Asarums damlag?
Duktigt och sammansvetsat gäng som vill bli ännu bättre. Lyhörda och intresserade. 
 
Hur tycker du att försäsongen har varit?
Har varit bra, känns som att vi är där jag hoppades på att vi skulle vara. Bra insatser i matcher har blandats med mindre bra, vilket gjort att vi hittat saker vi behöver träna ännu mera på.
 
Dina förväntningar inför seriepremiärerna? (div 1 och 2)
ska bli otroligt kul att komma igång efter många månaders hårt jobb. Spännande matcher i premiärerna. Glimåkra borta div.1 och div2 börjar med ett hett derby mot IFK. Matcher som jag har stora förhoppningar inför.
 
Känner du dig redo inför premiären?
Ja, jag har varit redo lääänge. Nu tycker jag också att hela truppen känns redo.
 
Något som vi inte vet om Jonas?
Jag är inte så hemlighetsfull och har inga dolda talanger ;) Så jag kan inte komma på nått speciellt. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: