Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Onsdag

Kategori: Allmänt

Heeej på er!
 
Såååå ledsen för den dåliga uppdateringen här på bloggen. har verkligen inte haft tid att skriva, så tråkigt att ni inte får ta del av allt skojigt vi gör i laget. Tur tjejerna (asarumsdamer) är flitiga på instagram. 
 
Veckan som gått då - i söndags var det match mot Glimåkra i div 1, det blev ytterligare ett kryss (1-1) men ett steg i rätt riktning spelmässigt! Niki gjorde sina första 90 min i div 1 och gjorde det mkt bra, kul! Mattes storasyster vann på 50/50 lotten och hon bjöd på ett högt glädjejubel och skutt ;) Grattis!! 
I måndags höll Tompa i träningen, knäkontroll (har ni laddat ner appen?), passningsövning med spelvändningar och avslutningsvis tempospel. 
 
Igår var det en ny träning, lite snabbhet med hjälp av stegen - satan va snabba dom va! Efter lite stege var det dags för typ possessionspel med spelvändningar som tema. Efter den övningen gick div 2 laget av för individuell träning och resten körde en spelövning med väggar och ett mål.
 
Idag är det dags för premiär i höstsäsongen för vårt div 2 lag, äntligen!! Kommer bli en tuff match mot Ronneby men vi spelar för tre poäng och hoppas hoppas att hösten kommer bli lika bra som våren va :) matchstart 19,00. 
 
Sen kan jag även meddela att det troligvis kommer bli lite dåligt med uppdatering här på bloggen igen i några veckor... Jag har nämligen gått och brutit (krossat!!) fingret på jobbet... Jag använde en stor tung slägga och slant..träffade pekfingret istället för träkilen, klantigt jag vet! Trodde att det bara var en liten smäll men jag och syrran åkte in till akuten efter jobbet för att röntga fall i fall lixom. några timmar senare fick jag världens sämsta besked, översta delen på vänster pekfinger är brutit och i bitar, nu är hela handen gipsad och ska ha det i tre veckor sen hoppas jag fasiken att jag kommer tillbaka mellan stolparna snabbt. Hade jag varit utespelare hade det varit ganska lugnt men det är lite värre nu... sååå jäkla tråkigt är det! Eftersom jag är vänsterhänt oxå så känns allt väldigt ovant just ny ;p haha. Jag och min lillebror har precis tvättat mitt hår tillsammans över badkaret. bättre med tre händer än en ;) haha... 
 
Så detta inlägget har tagit dubbelt så lång tid att skriva än vad det brukar ta egentligen, men syrran har lovat att hjälpa mig med bloggen så ni kommer få uppdatering här men kanske inte så ofta, men sluta inte att läsa ;) hihi
 
 
Ha det gött allihopa!! 
 
ps, jag har självklart valt blått gips, som AIF ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: