Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Asarum tipsar

Kategori: Allmänt

Hej på er! :D
 
Solen skiner och det är freeeeedag, hur underbart?! 
 
Igår var det en svettig träning på IP. Första timmen av tränigen hade Anders och resten av gänget satt upp en form av "hinderbana" (typ) över hela a-planen. Tjejerna skulle springa genom banan, samt göra lite styrka under banan, och skott på mig som stod i mål. Banan såg rikgit jobbig ut och den stekande solen gjorde nog så att det blev ännu jobbigare. Tjejerna fick testa sin syreupptagningsförmåga och efter fem varv var de rätt trötta. Men ingen för banan ensam, alla pushar och peppar på varandra vilket gör allt mycket enklare. Mycket bra inställning av alla och alla krigade sig igenom banan. Jag som stod i målet fick dåligt samvete eftersom jag "slapp" springa banan, skulle ju stå i målet och rädda deras skott. Får dra ut på en joggingtur här hemma istället... 
Efter en timmes träning på a-plan flyttade vi ner på b-planen där vi körde tempospel. Smålagspel där tempot var det viktigaste, tempo tempo!!! Kul som bara den! Alla gjorde en grym träning, idag känns det nog lite extra i kroppen hos alla men ändå skön känsla. Syrran klagar på att hon knappt kan röra sig idag ;) Extra plus får Tomas som var KING i målet igår, många snygga räddningar!!! ;) kul att se haha. 
 
Nu har vi inte träning förens på måndag, och nästa helg är det dags för första seriematchen efter uppehållet. Vi möter Karlskrona FF borta. hoppas ni är sugna på att kolla på lite fotboll igen, vi är iaf sugna på att lira!! :D
 
Vi ska sälvklart ha några från laget som tipsar om lite roliga saker också. Först ut idag är lagets egna frisör Fia, som alltid är snygg i håret på träningarna (ja självklart när hon inte tränar också) :D 
Jag frågade Fia vad som hetast i hårväg i sommar och självklart har hon svaret: I år är det trend med "strandlockigt" hår och det skapar man bäst med ocean mist spray om man inte har havet till hjälp. Sedan får man inte snåla med inpackningen!!! 
Gött, då behöver jag inte duscha håret efter en dag på stranden, det är ju inne lixom :D Tackar fia! :D
 
När vi ändå är inne på hur man "stylar" håret så kan Grüner även hjälpa oss hur vi ska få till den perfekta knorren på huvudet. För Grüner har ALLTID en liten knorr mitt på huet, vi kallar henne ibland för "Lilla My" :D Här är hennes tips: Det gäller att vara bestämd och säker på vad man gör, oftast räcker det med att man tänker att fasen var bra detta kommer blir, så blir det oftast skitbra!
Det gäller alltså bara till att göra det, just do it lixom!.
 
Gotland eller Öland? Vilken ö ska man välja i sommar då? hmm svårt val, men Gina har svaret: Varje sommar sen födseln så har jag tillbringar stora delar av sommaren på Böda sands camping men för första gången i mitt liv har jag denna sommaren provat på Sveriges största ö, nämlingen Gotland. Vi tillbringade tre nätter i Visbys innerstad, otroligt fint. Vi hyrde bil och besökte Villevillekulla, raukarna, blålagunen och någon strand som jag inte minns namnet på, en helt fantastisk helg MEN trots denna fantastiska upplevelse så skulle jag tipsa er alla att åka till Öland (böda) där finns allt ni behöver och lite till! Det finns inte mycket som slår att vakna till nybakat bröd, ta sig ner till stranden för en heldag i den perfekta lena sandaen för att lite senare njuta av afterbeachen för att ännu seanre ta en lång dusch och göra sig fräsch inför kvällen. Tända grillen och käka gott, gå bort mot scenen för att se kvällens uppträde eller avnjuta en stund i den otroligt fina bastuanläggningen! Skulle försöka hålla mig kort med det är inte alltid det lättaste men kortfattat: solen skiner alltid på Böda, de luktar alltid grillat, tar endast med två timmar med bil (från Karlskrona) och det är ett grymt ställe helt enkelt!  :D
Såhär känner jag nu- jag måste till Böda!
 

Ska man ligga på Böda strand i sommar så måste man ju självklart veta hur man får till den perfekta brännan. Och lagets ständigt bruna tjej, Annie (fuskar hon eller har hon bara jäkligt bra pigment?! Vet ej!) har svaret på hur man får till en bra solbränna.: Till att börja med är det alltid gött om solen visar sig här i Sverige...Men mitt bästa tips är att sola, så när solen väl visar sig gäller det att ta fram kokosoljan och grilla fläsket ;) Att man har ett bra pigment kan också vara en liten fördel. Se även till att smörja in dig så att din kropp aldrig blir torr! Viktigt! Lycka till! :)
Amen nice, kokosolja har jag i badrumsskåpet, dags att gå ut och skaffa sig en go bränna nu då ;D hihi
 
Såååå det får räcka för idag :D Hoppas ni gillar våra tips ;D

Ha en trevlig helg mina vänner! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: