Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Asarum tipsar

Kategori: Allmänt

Hallå Hallå!
 
Igår var det dags för veckans första träning. Jag och syrran kunde tyvärr inte träna, bruket kallade efter oss. Men jag vet iaf att tjejerna skulle ha knäkontroll med Anders samt träna på försvarsspel. Gick säääääkert suuuuuper! Idag är det ny tränig, hoppas verkligen att vädret blir bättre tills ikväll. Hemma i SBG öser regnet ner...
 
Vi fortsätter med Asarum tipsar och först ut idag är gymmarN själv. På hennes lediga tid, då hon inte jobbar eller tränar fotboll, så hänger hon på gymmet. Det är sant!!! Det är självklart Jennie jag snackar om, och det våre dumt att fårga någon annan än henne om sommarens hetaste träningstips ;) Här kommer Jennies hetaste träningstips: Mitt hetaste träningstips blir nog "squats" i alla dess former. Att ha en fyllig, tonad och tränad rumpa är inte fy skam. All rumpträning i form av knäböj, marklyft, vanliga samt bulgariska utfallssteg etc. Här behövs inga monsterpass. För den lata räcker ett fåtal "squats" på morgonen eller kväll och resultatet märks snabbt. "Squats" förebygger till och med skador och gör dig rörlig, OM du gör det på rätt sätt vill säga. Så kompisar, oavsett om du är kvinna, man eller båda delar: Alla behöver "squata"!!! 
Sååå, va säger ni kompisar? dags att ta på sig träningskläderna! ;D
 
Är det så att du tyvärr inte kan träna som vanligt pga skada och får dras med rehabträning och tycker att det är världens tråkigaste?? Då ska ni få några bra tips av Elin J, som är långtidsskadad pga en knäskada för 1,5 år sedan. (Lider med henne!!) Här tär några bra tips från Elin som gör att ni förhoppningsvis hittar motivationen att köra rehab i sommar: Att vara långtidsskadad och behöva köra rehab länge är nog något jag inte ens skulle önska min värsta fiende. Det är troligtvis bland det värsta jag varit med om. Nu har det gått ungefär ett och ett halvt år sedan jag spelade fotboll och suget har aldrig varit så stort som det är nu. Det var lättare i vintras när man "slapp" vara ute i regn, snö, blåst och annat otäckt väder hehe. Men för att svara på din fråga så är nog mitt tips att bara göra det. Det är som de säger, det jobbigaste steget i träningen är det ut genom dörren. Men som skadad vet man att det inte är någon annan som kan göra jobbet åt en. Det är bara jag som kan öka min muskelstyrka, förbättra min kondition och få tillbaka min bollkontroll. Den enda jag lurar genom att inte köra min rehab är mig själv. Tyvärr finns det inga genvägar man kan ta utan det är bara att ligga i. Jag vet att ju hårdare jag tränar desto snabbare kommer jag tillbaka och det ju det som är mitt mål. Genom att ha mål och delmål, att nå är det mycket lättare att se resultat och på så sätt roligare att träna. Det är inte kul att träna och träna utan att man känner att det händer något så mål är ett måste! Det har självklart funnits jobbiga stunder där man funderar på om det är värt det. Och till alla er som kör rehab- ge inte upp! Ett dåligt träningspass är fortfarande bättre än inget alls! Lycka till och kom ihåg att ni inte är ensamma. Styrkekram.
Tack Elin!! Alltså - sätt upp delmål som du ska nå och sen är det bara till att köra. KBK som man säger ;D
 
KBK!!!!!!!
Jönsson krigar sig igenom en rehabträning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: