Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Asarum tipsar

Kategori: Allmänt

Bloggen blir ju lite trist om den bara ska handla om våra tränigar m.m. , så de kommande dagarna kommer jag att lägga upp lite olika tips som brudarna i laget rekommenderar till våra läsare ;) 
Jag lovar att ni kommer bli mycket nöjda över våra tips :D 
 
Först ut att ge oss ett bra tips är våran kapten Lina Olsson. Matte, Linas sambo, äger Harrys i Karlshamn så det blir ju en hel del mat och dryck från Harrys meny. Lina har nog testat det mesta, så ingen kan svara bättre på vad man ska välja för mat och dryck när man besöker Harrys. Lina rekommenderar deras burgare med de speciellt goda pommes frites, till dricka rekommenderar hon en öl som heter Kona Big Wave Golden Ale! :) Låter riktigt smarrigt! :D 
 
När Maja H skulle göra sitt projektarbete valde hon att göra ett litet annorlunda projekt, men satan vilket häftigt projekt det var!!! Maja åkte ner till Afrika och volontärarbetade med alla vilda djur, hon städade djurens burar, matade dom, var ute och gick med lejonen osv (fasiken va häftigt!!) . Är det någon av er som ska göra ett projektarbete under hösten/våren så tipsar Maja här hur man ska kunna göra sin resa möjlig: För min del gällde det att vara målmedveten. Att ta sig an varje hinder som stod i ens väg, för att man visste vad "belöningen" blev i slutändan. Så att ha tålamod och envishet. Drivkraften är också viktig.
 
Vill man ha tips på vad man ska äta när man besöker Vägga Rökeri så ska man självklart fråga Jullan, där hon jobbar och sliter nästan varje dag. Här har vi Jullans tips: Den personliga favoriten är den varmrökta laxen med presiljepotatis, romsås och Skagenröra. Men om man vill smaka lite av varje så är Wägga special bäst, där får du fyra olika sorters lax, stekt sill och makrill, persiljepotatis, skagenröra och senapssås. 
 Åhhh herregud, nu blev jag hungrig! Jag måste till Vägga! :D
 
Är du sugen på att fräscha upp dina naglar i sommar så ska man inte fråga mig om tips, jag har noll koll och vet kanppt vad en nagelfil är för något... Man ska däremot ta ett snack med Maja E. Hon har nya fina naglar nästan varje gång man träffar henne (och det gör jag rätt ofta). Här Majas bästa tips på att behålla naglarna fina länge: Fakenaglar såklart!!! Alla säger nagelolja men jag säger fake!! Och bästa stället att göra sina naglar är där jag gör det, i Asarum hos Beautybynermin, billigt och bra ;)
Vill du bli sommarfin så vet du nu vart du ska gå ;)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: