Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Lördag

Kategori: Allmänt

Hej på er!! 
 
Så var det äntligen helg igen, sommaren är här och igår sprang studenterna ut! Vi hade självklart några tjejer från laget som tog studenten. Anna, Johne och Borras vaknade idag upp som arbetslösa ;) de var så fina i sina mössor och vita klänningar! Hoppas ni hade en fantastisk dag igår, jag är riktigt avundsjuk! det är tre år sedan jag stod på trappan på Furulund och sjöng "sjung om studentens lyckliga dar" i mikrofonen med min klass, heeeelt sjukt va Tiden går fort! Bästa tiden! 
 
I veckan har vi tränat på som vanligt, det har varit vaaaarmt och nu har alla slängt av sig långbrallorna och tjocktröjan. Nu är det shorts, tisha och lite solkräm sOm gäller. Syrran har bränt sig rejällt så i veckan fick vi smörja in henne innan träningen så hon inte skulle få mer (röd) färg. KräftaN! ( det märks att jag är storasystern, jag smörjde in hela kroppen innan jag skulle ut och steka i solen i veckan, så jag slapp bränna mig. Klokt val sa mammasen och slängde en arg blick åt Elin ;) ) 
 
Som ni säkert läst i tidningen redan så har vår huvudtränare Jonas Holmgren valt att hoppa av sitt tränaruppdrag hos oss i Asarums damlag. Att kombinera ett heltidsjobb med ett fullt satsande damlag är inte alltid lättaste att få ihop. Tyvärr så blev det för mycket för Jonas och han var nära på att gå in i väggen. Vi tycker givetvist att det otroligt tråkigt att det blev såhär. Men hälsan går före och vi respekterar Jonas val. Samt är vi glada att han var ärlig mot sig själv och mot oss. ett stort krya på dig Jonas och lycka till i framtiden. Ses på IP! :) 
 
Vi spelare och resten av tränargänget tränar på som vanligt och imorgon är det dags för en ny viktigt match för div 1. Imorgon rullar bussen mot Borgeby. En tuff och spännande match. Matchstart kl 14,00! Kan ni inte vara på plats så kan ni läsa om matchen på Twitter där vår grymma Jönsson (Elin) skrivet under hela matchen. :) 
 
ha en fortsatt trevlig helg! :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: