Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Referat

Kategori: Allmänt

Såhär skriver Bromölla om gårdagens match på deras hemsida, ett bra referat tycker jag! :) :
 
"Dagens moståndare Asarums IF/FK är en seriekonkurrent i Div 1 Södra Götaland, ett lag som har ambitioner att bli ett topplag i år. Det är ett lag som vi har mött i träningsmatcher de senaste åren och har haft ganska svårt för, tyvärr blév det så även denna gång. Det var en match som började i dur för oss men slutade i moll, men vi tar det från början.
1:a halvlek: Vi börjar bra och gör 1-0 redan i andra minuten genom Lelle fint framspelad av Elle. I den 16 min var det nära 2-0 när Lina i ett snyggt anfall testade deras mv som dock räddde. 2 min senare blev det istället 1-1 i ett bra anfall av Asarum där man ställde om snabbt och vände spelet och skapade sig ett friläge och deras forward rullade in kvitteringen utan chans för Madde. Ett fint fotbollsmål, vi hann inte riktigt med i deras snabba omställning. Efter detta mål så tog Asarum över och skapade ett par halvchanser och vi hade svårt att få igång något eget spel. I den 24 min gör Asarum 1-2, ett missförstånd i försvaret bäddade för ett bra skottläge för deras forward, Madde räddar men dom får slå in returen. I den 36 min är det nära Asarum gör 1-3 men Madde räddar oss denna gång. Vi spelar upp oss de sista 10 min och i den 39 min så bryter sig Nadja igenom på egen hand och är nära att kvittera. I den 42 min så blir Nadja frispelad av Elle, men deras duktiga målvakt räddar.
2:a halvlek: Vi börjar andra halvlek lite darigt, Asarum har ett par halvchanser de första 5 minuterna och i den 53 min gör man 1-3, det var ett misstänkt offside mål som dock godkändes. Men efter detta mål så började vi få bättre ordning på spelet och skapade flera klara målchanser. I den 56 min gör Elle en härlig soloraid och frispelar Lelle, men deras mv gör återigen en bra räddning. I den 63 min bryter Elle sig igenom och drar på ett bra skott som går strax över, bara minuten efter blir Nadja frispelad men avslutet går rätt på mv. I den 67 min frispelar Elle Nadja som fri med mv gör ett bra avslut med deras mv gör en "tokräddning", där hade jag redan noterat 2-3, men icke.
Istället för en rättvis reducering så är det istället Asarum som gör nästa mål, i den 84 min spelar dom sig lite för enkelt igenom och fri mot Madde gör deras forward inget misstag utan rullar enkelt in 1-4. Det var inte särkilt logiskt med tanke på hur spelet hade sett ut och man kände att luften lite gick ur oss. Där hade vi haft chans på chans utan att få in bollen, sedan har dom sin första chans på 30 min och gör mål direkt. Vi han bara lägga avspark sedan tog Asarum bollen för oss och spelade sig fram till ett nytt friläge och samma forward gör sitt andra mål på cirka en minut och fastställde slutresultatet 1-5.
Sammanfattning: 1-5 till trots så har vi nog spelmässigt aldrig varit närmare Asarum än vad vi var idag. Kändes både surt och orättvist att vi släppte in två mål de sista minterna av matchen. 1-5 speglar inte alls hur matchen såg ut på planen, 2-3 eller 3-4 hade nog varit ett resultat som mer hade speglat hur det såg ut. Vi har 12 avslut mot Asarums 13 och utav våra 12 avslut så var 6 rena friläge. När man möter ett så här pass bra lag så har man inte råd att missa så många klara chanser som vi missade idag. Effektiviteten var den stora skillnaden mellan lagen idag. Vi har 6 frilägen och gör ett mål och Asarum har fyra frilägen och gör fyra mål. Det vi skall ta med från denna match är att vi under perioder i matchen spelar ganska bra och inte minst så skapar vi riktigt många bra målchanser. Extra plus idag till Elle som gör en riktigt bra match och ligger bakom de flesta farligheter som vi skapar idag. "
 
Nu är det dags för träning för oss i AIF! Ha det gött! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: