Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Seger!!

Kategori: Allmänt

Lördag= MATCH!! Idag åkte ett gäng brudar till Helsingborg för match mot Hittarp. Kan tänka mig att dom var ordentligt revanschsugna sen förra helgens derbymatch mot Karlskrona då vi inte fick igång vårt spel alls. Och vilket målkalas det blev!!! :D Storseger med hela 7-0 och tre poäng med oss hem till Asarum. Mathilda Nilsson var på g idag och gjorde hela fem mål!!! Helt sjukt bra! :) Lisa och Jennie hittade också nätet. Ni kan läsa om matchen på Twitter, Elin J har skrivit om matchen där (grym är hon) 
 
Jag har snackat med Mathilda nu efter matchen och såhär säger hon efter matchen och fem mål:
 
Fem mål i dagens match, hur känns det?
Ja, 5 mål tillhör verkligen ovanligheterna så det är en speciell känsla när man får chansen att göra så många.
 
Du gjorde ett äkta hattrick i första halvlek, hade du chans på två?
Jag brände några chanser, så chans till två hattrick fanns det men jag är nöjd ändå. (Matte, du ska vara mer än nöjd ;D )
 
Hur var matchen? Känns det som att ni har fått bättre kontroll på spelet nu efter tre omgångar?
Jag tycker att vi får igång vårt spel och hittar mycket fria ytor på kanterna där vi kommer runt många gånger. Vi skapar många chanser och sätter 7 mål. Det är betydligt mycket bättre fokus än förra matchen och vi går in i duellerna vilket gör att vi vinner mycket boll. Jag tycket inte att Hittarp skapar så mycket, och det kändes som att vi hade kontroll på matchen även om vi hade några svackor emellanåt. Så det kändes absolut som ett lyft och vi är tillbaka på rätt spår igen1 
 
Hur ska du fira fem mål och tre poäng?
Det blir antingen utgång eller en god middag. Ni som känner mig förstår nog åt vilket håll det lutar åt ;) :)
 
 
Härligt brudar!!! GOTT ÄR DET! :)
 
Imorgon är det hemmapremiär för div 2, 15,00 på IP. VÄLKOMNA! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: