Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

# 20 Julia Sjöström

Kategori: Allmänt

När det inte finns träningar eller annat att skriva om tänkte jag att vi plockar fram lite härliga intervjuer med spelarna i laget. Först ut är vår söta, snabba, lilla krulltott - Julia Sjöström! 

Bild: Conny Nilsson - OnnesFoto  

 

Julia, Hur känns det nu när säsongen är slut?
Det är blandade känslor över att säsongen är slut. Nu några veckor kommer det kännas skönt att ha lite ledig tid men sen kommer det kännas tomt utan ett fullt fotbollsschema!

 

Hur tycker du att säsongen har varit för dig?
Jag tycker att säsongen har varit väldigt utvecklande. Det är min första säsong i division 1 från start, vilket har varit väldigt lärorikt! Förutom återkommande knäproblem så har det varit riktigt kul!

 

Enligt tränarna har du haft en formtopp under hösten, håller du med om det?
Åh jag vet inte, men höstsäsongen har definitivt känts bättre rent formmässigt men också har självförtroendet växt med tiden och bidragit till att man vågar mer. Man är aldrig helt nöjd men det känns roligt att man utvecklas och känner sig mer säker på sin position!

Ganska typsikt för hela asarumsdamer - aldrig riktigt nöjda och det finns alltid något att förbättra..

Vad tycker du då vi behöver lägga ner tid på under vinterträningen?
Såklart behöver man lägga tid på själva fotbollen men också kondition och fysträning för att bygga upp formen inför nästa säsong, men lite tävlingar och övningar som bara går ut på att ha kul låter ju inte heller helt fel under den kalla vintern

 

Och till sist; vad ska du göra med all ledig tid nu när det bara är två träningar i veckan? 
Det känns verkligen konstigt med bara två träningar i veckan, dels för att man under säsongen träffar världens bästa lag mer än sin egen familj men också för att man har tid över i veckorna. Jag tror jag kommer spendera mer tid hos hästen, med mina kompisar och sen måste man kanske planera in lite skola också!

 

Tack så mycket Julia! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: