Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

#24 Elin Andersson

Kategori: Allmänt

Elin Andersson - filuren i laget som oftast är glad och försöker få folk att skratta. Hon bjuder gärna på sig själv och har spelat i Asarum sen 2011, det vill säga fem säsonger! 

Elin!
Ännu en säsong i Asarumströjan är avklarad - hur känns det?
Har jag spelat så länge som fem år i asarum?!!
Som vanligt är det hur kul som helst att spela med dessa tjejer. Denna säsongen har varit extra rolig om man jämför med förra. Då vi höll på att åka ur serien medan i år så låg vi i serieledning under lång tid

 

Hur tycker du att 2015 har varit både för lagets och för din egen del?
Helt okej från min egna sida, har bytt lite mittbacks partner under säsongen men nu i höst säsongen så har jag och jojje (Johanna Jönsson) spelat och känns som mitt spel har blivit bättre med henne vid min sida! Komplettera varandra bra Laget så tycker jag vi ska vara stolta över denna säsongen, vi har försökt spela vårt spel i alla matcher och har gett motståndarna på bra motstånd under säsongen. Det går framåt och längtar redan säsongen 2016

 

Som mittback är det ju inte jätteofta man hittar nät men du har gjort det fyra gånger denna säsongen - vad beror det på?
Ja jag får tacka alla offensiva spelare som fixar statffar, för det är då jag får ta mig upp i banan och lägga den 100% därifrån!

 

Träningen igår var den kallaste på länge. Hur förbereder du dig mentalt på en vinter?
Jag förbereder mig för en kall jobbsäsong i österrikiska ischgl, ska jobba där i nästan 5 månader om allt går som det ska! Så försäsongsträning blir häng i backen istället. Hårdträningen överlåter jag till brudarna i laget! Jag hänger på afterski istället och har det gött hehe

Det låter inte helt fel! Hoppas att du saknar oss lite i alla fall Elin men njut och götta dig när vi springer på IP i kylan..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: