Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Emma Nordahl #16

Kategori: Allmänt

Turen går vidare och idag har jag hört vad Emma tycker om den gångna och den kommande säsongen! 
Emma har i år tagit klivet från ungdomslaget upp till damlaget och gjort det hela med bravur! 
 
Bild: Bo Åkesson, BLT
 

Emma!
Vilken säsong du har gjort! Hur tycker du själv att det har gått?
Tack! Jag är väldigt nöjd med min säsong och tycker själv det har gått bra för mig. Det har varit en väldigt lärorik säsong och det känns som jag har utvecklats väldigt mycket som fotbollsspelare. Detta var ju även min första säsong med damlaget och jag har haft så sjukt kul både på och utanför planen.

 

Du började säsongen på bänken i div2 och har spelar dig till en startplats i div1 - vad är hemligheten?
Ja, det stämmer. När vårt 99/00 lag la ner var inte motivationen på topp för att spela fotboll och var lite skeptisk för att gå upp till damlaget, men jag gav det en chans och tyckte det var kul. Så jag satt på bänken och fick spela lite och efter att sommaruppehållet var över och vi fick ny tränare rullade det bara på kändes det som. Men vad hemligheten var vet jag faktiskt inte, tyckte bara det var sjukt kul och när jag tycker något är roligt brukar det gå bra för mig.

 

Tyvärr missade du sista matchen mot lörby pga en skada. Vad hände?
Ja jag missade ju sista matchen och det är fortfarande surt då jag var sjukt taggad på att spela. Men tyvärr blev det inte så då jag på Blekingelagsträningen kände smärta i baksida lår men tänkte inte mycket mer på det när jag sedan dagen efter på träningen skulle passa bollen och då känner jag att det smäller till i baksida lår. Så en bristning i baksida lår var det jag fick och vilade tyvärr(!) därför sista matchen då jag fortfarande kände av det.

 

Vad tror du om nästa säsong?
Jag tror att även nästa säsong kommer vara väldigt lärorik och utvecklande för mig. För lagets del hoppas jag att så många spelare som möjligt är kvar så att spelet kan utvecklas ytterligare. Tror även att spelar vi som vi har gjort nu på sista tiden nästa säsong kommer vi har stora chanser att placera oss högt i tabellen i både divison 1 & 2.

 

Nu när nya tränaren är klar, har du några önskemål eller något särskilt du tycker vi behöver träna på?
Tycker det är viktigt att vi innan säsongen drar igång är väl förberedda och har en bra försäsong. Det finns alltid saker att förbättra och träna mer på men om det är något i spelet som jag tycker vi ska fortsätta att träna på så är det spelvändningar, då vi nu tränat mycket på detta och om vi får in det i spelet ännu mer kommer vi vara jobbiga och svåra att möta. Något jag själv vill fortsätta att träna på så är det min snabbhet, djupledspel och avslut.

Tack Emma och lycka till med träningen i vinter! 

.

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: