Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

11

Kategori: Allmänt

Hej alla!!!
 
Nu är det bara 11 dagar kvar till seriepremiären, ska bli såååå kul!!! Ni har väl inte missat att man kan köpa årskort inför säsongen 2016? VI i AIF dam vill såklart se er på alla våra hemmamatcher och vad passar inte bättre då än ett årskort? :D Mer info hittar ni på asarumsif.se
 
Nu ska ni få lära känna två av våra nyförvärv. Som ny i ett lag brukar man ofta vara lite blyg och tyst, men det gäller inte dom här två tjejerna- flabbarna går hela tiden på dom!!! hahah. Ibland tycker jag synd om Jönsson som har båda tjejerna i sin bil till och från träningarna, det går inte få tyst på dom enligt henne. haha härliga tjejer!! (som alla andra i AIF :) ) :D
Jag snackar såklart om Emma "Mange" Magnusson och Vanessa "Vanne" Henrysson Roqueta.
 
Först ut är Emma:
Hon är en 17 årig tjej som har Hoby GIF som moderklubb, men kommer senast från Ronneby BK. Mange är en tjej som kan spela lite överallt, där tränaren sätter henne helt enkelt- grym överallt. I Ronneby spelade hon oftast på innermitten, ytter eller t.o.m. forward. Men nu i AIF har hon mest fått spela som ytterback. Inom kort kanske hon tar målvaktsplatsen också ;)
 
Varför blev det Asarums IF för dig i år?
- Jag behövde testa något nytt för min egen utveckling och särskilt efter att jag kom in på Elitfotbollsgymnasiet i Sölvesborg. AIF tog kontakt med mig och jag fick möjligheten att provträna där och i två andra klubbar. Det var bra tempo på träningarna och tränarna var bra, men det som gjorde att jag valde just AIF var för att laget har en grym gemenskap både på och utanför plan. (wihooo gött att höra Mange!)
 
I lördags hade vi teambuildingsdag med laget, hur var det?
- Teambuildingsdagen var superkul och det häftigaste var känslan i Malmö arena. Svårt att säga vad som var roligast men min favorit var nog att fixa och käka maten med laget, alla var roliga och bjöd verkligen på sig själva.
 
Om Mange får beskriva Vanne på och utanför planen säger hon såhär:
- På plan är Vanne alltid positiv och har en grym kämparglöd och hon är också väldigt snabb. Utanför plan är hon alltid glad och pratsam och jätterolig.
 
Om du hade fått träffa Zlatan i verkligheten, vad hade du gjort då?
- Shit jag hade nog fått panik och kännt på honom så att det inte var en fejk Zlatan, sen hade jag nog sprungit iväg eller sagt nåt dumt som vanligt haha! Tagit en selfie också förståss. (Selfies är givna)
 
Vem sjunger bäst i laget?
- Efter sångtävlingen i lördags kan jag inget annat än att säga mig själv, är väldigt imponerad över min förmåga att komma upp i de höga tonerna ;)
 
Näst på tur Vanne:
Vanne är ett av lagets milleniumbarn, hon är alltså född år 2000. Coolt, då var jag 7 bast och satt i skolan och ritade teckningar med en himla massa raketer på - är det något som ska firas är det fasiken ett nytt millenium! Vannes moderklubb är Ronneby BK som hon spelade i fram till 2012 (då kom Mange och Vanne kände att det nog var bäst att dra... haha skojar såklart!). 2012 bytte hon vidare till Kallinge SK och sedan vidare till Nättraby GOIF, hon blev kontaktad av Kristianstad DFF och var där en liten vända innan hon hamnade hos oss i kära AIF. Varför det blev AIF var bland annat att det blev för mycket med pendling, skola och tid när hon pendlade till Kristianstad, hon kände att hon ville komma tillbaka och spela i något av Blekingelaget och då tvekade hon inte att byta till Asarum. Hon testade någon träning och tyckte att det kändes bra på både planen och utanför. Hon gillade att vi har väldigt duktiga tränare och spelare, alla vill utvecklas och det gör att man får upp tempot och kvalitén på träningarna. Vanne har mest spelat forward men nu i AIF har det även blivit en hel del spel på yttermittfältet (hon är snabb som en vessla så det passar henne bra :D ).
 
Hur tycker du att teambuldingen var i lördags Vanne?
- Dagen var riktigt rolig och jag tyckte att tränarna hade planerat en super bra dag. Jag tyckte att det blev så roligt eftersom att vi har en bra gemenskap i laget. Det jag tyckte var bäst var att kolla på matchen mellan Malmö- Norrköping. Riktigt mäktigt att vara där inne på arenan och höra dem mäktiga sångerna och glädjerop när lagen gjorde mål. Sedan var det ju riktigt roligt när vi skulle laga mat tillsammans när man verkligen fick visa sitt teamwork. Och smaka på alla goda rätter. (Den alkoholfria mojiton som vi fick till efterrätten var inget som föll Vanne i smaken. Men hon sa att hon kanske kommer gilla den när hon blir äldre. Tro mig kompis, det kommer du!! MAGISK!).
 
Om Vanne får säga några snälla ord om Mange låter det såhär:
- Hon är en tjej som alltid bjuder på sig själv, riktigt glad och så photoshoppar hon bilder väldigt bra ;) (haha håller med, Manges drömyrke tror jag). På planen är hon en tjej som aldrig ger sig, lätt att komminucera med och stabil i närkamper.
 
Vad hade du gjort om du hade fått träffa Zlatan?
- Jag hade blivit riktigt glad men hade nog haft sån respekt så inte vetat vad man skulle säga. Självklart hade jag tagit en bild med honom och frågat vad det va som drev honom att bli så stor som han har blivit.
 
Vem av dig o Mange sjunger bäst?
- Självklart är det Emma.
 
Ja, som ni säkert har förstått är det två störtsköna brudar som vi är glada över att ha fått till oss i AIF. Ha det gott alla!! :D xoxo 21.
 
 
Vanne till vänster och Mange till höger :D 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: