Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

5

Kategori: Allmänt

Godmorgon alla!! :D 
Jag och Jönsson har precis varit med i P4 Blekinge och snackat lite inför seriestarten på lördag och den finns nu tillgänglig på deras hemsida http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6409158 :) Nu är det ju mindre än en vecka kvar till sereipremiären, det börjar dra ihop sig om man säger så, underbart! :D Ni hinner inte få lära känna alla spelarna innan seriepremiären MEN vi fortsätter såklart med intervjuerna efteråt också. Idag ska ni få chansen att lära känna förra årets skyttedrottning Mathilda "Matte" Nilsson och mittfältaren som har skolats om till mittback Vilma "Ohny" Ohnysson. 
 
Matte är född -94 och fyller alltså 22 år i år, är man född -94 så börjar man komma upp bland pensionärerna i AIF nu, sjuuuukt! Matte har inte riktigt koll på hur många säsonger hon har spelat i AIF. När jag (Hanna) kom till AIF -09 spelade Matte i AIF, men sen drog hon en vända till Kristianstad DFF men kom tillbaka igen vid 2012 (tror jag), så Matte har några år i AIF bakom sig :D När Matte inte lirar fotboll på IP jobbar hon på Norje Smidesfabrik, det är hon och gubbarna där. Hon har även ett stort intresse för inredning så det blir mycket shopping för hennes del. Hon gillar att umgås med vänner och att resa. (Matte är brun året runt, så hon behöver egentligen inte resa) (och japp, det är såklart därför man reser- för att bli brun ;) ). 
 
Hur tycker du att försäsongen har sett ut?
- Försäsongen har sett väldigt bra ut. Jag tycker att träningsupplägget och innehållet på träningarna har varit/är väl genomtänkta och alla spelare har gjort sitt bästa för att komma förberedda till serien.
 
Hur känns målsättningen inför säsongen?
-  Målsättningen/målsättningarna är tydliga och konkreta såväl som långsiktiga. Jag tror på de mål vi har satt och det känns som att alla spelare är inne på samma väg och fortsätter vi jobba mot våra mål så tror jag att vi tillsammans kan nå nya höjder.
 
Säg tre bra egenskaper som Ohny har på och utanför planen:
Utanför:
Spontan
Positiv
Omtänksam
 
På plan:
Ansvarsfull
Mångsidig (kan spela på olika positioner)
Snabb
 
Om du och Ohny hade varit med i Sveriges Mästerkock, vem hade gått längst av er?
- Jag tror att Vilma hade gått längst. Jag är ingen höjdare på att laga mat. 
 
Nu över till Ohnysson. Vi har så många Vilmor i laget så antingen får man skrika Vilma på planen och då svarar alla, Ohnysson, Holm och Grüner, eller så får vi hålla oss till deras efternamn och då svarar förhoppningsvis bara en av dom. 
Men back to Ohnysson nu, hon är en "egen produkt" born and raised in AIF. Hon började lira i damlaget 2013. När hon inte spelar fotboll ligger hon i sin säng och lyssnar på musik (hoppas det är One Direction du lyssnar på Ohny, annars kan det va!), hon tränar även en hel del, hon går på Elitfotbollsgymnasiet i Sölvesborg, andra året. Det blir även en hel del plugg. Men när hon inte tränar, lyssnar på musik (1D) eller pluggar umgås hon gärna med sin familj och vänner.
 
Hur tycker du att försäsongen har varit? (
- Jag tycker att försäsongen har varit mycket bra och utvecklande. Försäsongen är väl aldrig så jätterolig i början direkt, men när man väl börjar se resultat ifrån vad man har gjort de tidigare veckorna så blir det genast roligare och man vill träna ännu mer.
Dock är det skönt att den är över nu måste jag erkänna, haha!
Men nu ser vi framemot premiären och alla andra seriematcher, längtarrr! Det ska bli så kul!!
 
Utan att avslöja för mycket, hur känns målsättningen inför säsongen?
- Jag tycker att den känns mycket bra! Det är realistiska mål och hela laget är eniga om vad vi vill.

 Säg tre bra egenskaper på och utanför planen som Matte har:
På plan:
1. Skott, Mathilda är lagets skyttedrottning! Hon gör massa mål och snygga är dem också!!!
2. Teknisk, hallå, säg någon som hon inte kan finta av?
3. Spelförståelse, hon vet i stort sätt alltid vad hon ska göra med bollen innan hon ens får den. Hon kan även tajma löpningar riktigt bra!
Utanför plan:
1. Mathilda är riktigt rolig! Jag har alltid roligt när jag umgås med henne!
2. Hon kan prata i telefon samtidigt som hon kör bil utan att körningen påverkas. (Hon är min privatchaffis)
3. Hon är en bra lyssnare och en mycket bra pratare. Vi kan prata om det mesta med varandra men vi kan även sitta helt tysta tillsammans utan att det blir konstigt.
Sammanfattning: Hon äger

 Om ni två hade deltagit i Sveriges mästerkock, vem av er hade gått längst?
Hahaha! Jag har för mig att Mathilda har sagt att hon inte är så bra på matlagning??? Men en sak är säker, man kan inte vara sämre än vad jag är i köket!! Så antagligen är det Mathilda som hade gått längst i den tävlingen haha! (Matte sa att Ohny skulle vinna och Ohny tvärtom, kan bli en jämn match låter det som!) 
 
 
HON ÄR HEMMA!!!! Älskade unge!
 
Underbart väder :D
 
Idag säger vi även ett stort grattis till Lisa som fyller 21 år!!!! :D GRATTIS darling!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: