Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

8

Kategori: Allmänt

 
Hej allihopa! 
 
Fredag igen, underbart!! Vi i AIF har under veckan avverkat tre bra träningar med temat omställningar och bästa av allt - jag har äntligen slängt av mig mina långkallingar och kör nu endast med långbrallor. Det är sån sjuk frihet, efter att ha varit stel som en pinne i mina tighta långkallingar + byxor, känner jag mig nu som en ko på grönbete. Ok, jag erkänner...det var en kass liknelse. Det jag ville komma till var iaf att NU ÄR DET VÅR!!! :D 
 
Och NU är det dags för två stycken nya spelarintervjuer, på tur - Niki Gustafsson och Emma Nordahl. Två sköna tjejer som har varit Asarum troget sedan barnsben, så ska det va! :D 
 
Vi börjar med Niki. Ja hon heter faktiskt Niki, hon är en tjej, hon heter inte Nikita, inte Nicole, inte Nikki, inte Nicki, hon heter alltså N I K I, punkt slut! (Antar att hon har fått den frågan några gånger och börjar tröttna på att svara nu, yes she's a girl! haha... ;) ). Nikis mamma kom på hennes namn när hon såg namnet på en skylt i Polen när hon var på konferans, sen att skylten satt på en strippklubb är ju en annan historia. (hahah skön!). Niki är en glad tjej som bor i Asarum, älskar att umgås med vänner och familjen som består av mamma Gunilla Persson (nej inte Hollywoodfrun), pappa Erik och hennes tre syskon Pontus, Douglas och Thea ( dom är jättelika allihopa!), familjen har även en hund och två katter. Till vardags går hon i skolan på Elitfotbollsgymnasiet i Sölvesborg och för att få lite pengar att shoppa för jobbar hon extra i kassan på ICA Laxen i Mörrum. Hur ser Nikis fotbollskarriär ut då? Jo det ska ni få läsa nu...
 
- Jag har spelat i Asarum sedan jag var 5 år gammal (egen produkt). Och då började jag i Asarums fotbollsskola, har bland annat haft Sanna Stensson som tränare i fotbollsskolan (känner du dig gammal nu Sannie? ;)). Jag spelade flickfotboll, därefter U17 fram tills jag var 14 år. 2013 gjorde jag min första träning i damlaget. Efter ett tag fick jag gå upp från U17 och börja träna två träningar i veckan med damlaget. Sen dess har jag spelat 3 säsonger i både divison 2 och division 1, som både vänsterback samt vänster yttermittfältare.
 
Imorgon är det genrep mot Växjö DFF, hur går dina tankar kring matchen?
- Ska jag vara ärlig är jag jättenervös, men det är jag inför varje match så det är inget ovanligt. Jag tycker det ska bli kul, Växjö är ett riktigt bra lag och det kan bli lärorikt för oss att möta dem. Om man ska tänka positivt, har vi ingenting att förlora, vi kan bara gå in och ge allt. Vi får se det som en chans för oss att utveckla vårt spel. Så jag ser framemot det.

Beskriv Nordahl med 3 ord, på och utanför planen?
- Vart ska jag börja haha... Emma har en riktigt härlig personlighet och man kan inte undvika att ha ett leende på läpparna i hennes närhet. Hon är en riktig glädjespridare som kan nästintill få vem som helst att skratta både på och utanför planen. Inne på planen är hon en riktigt slitvarg som gör allt för att inte förlora. Emma bjuder väldigt mycket på sig själv, hon bryr sig inte om hon gör bort sig. Hon är dessutom en riktigt bra vän, både på plan och utanför.
 
Säg något vi andra inte vet om Emma:
- En sak som jag inte tror folk vet är att Emma är en jävel på att rapa haha!! Och en riktigt dålig förlorare, hon HATAR verkligen att förlora. Har hon förlorat tar det ett tag innan man kan prata med henne igen
 
Om du skulle få chansen att få träna med ett proffslag, vilket skulle det bli och varför?
- Barcelona eller Arsenal! Eller kanske PSG haha... Nej jag skulle nog valt att få träna i Barcelona. Jag älskar deras fotboll, och vem skulle inte vilja spela bredvid Messi, Suarez och Neymar? Sen skulle det inte skada att packa väskan för att åka och träna i Spanien. 
 
Och nu är det dags för lagets lilla lillasyster, Emma eller Nordahl som vi i laget föredrar att säga. Hon är fasiken alltid glad, sällan man ser henne arg (förutom när hon har förlorat, men vem är glad då lix?), Nordhal fyllde 17 år igår och är nu inne på sin andra säsong i damlaget, hon har nu börjat bli varm i kläderna och kaxar med oss lite äldre tjejer hejvilt. (som det ska va!). Som jag skrev innan så har Nordahl varit Asarum troget och har spelat här sedan fem års ålder. Hon bor i Asarum med sina föräldrar och ena storebror (andra brodern bor inte hemma) så hon är yngsta barnet i familjen och enda tjejen, så hon erkänner att hon är lite bortskämd när det gäller vissa saker. (Vi i laget tyckte det var fantastikt att se Emma i köket på teambuildingsdagen, vi trodde knappt att det var sant, men hon skötte sig riktigt bra!). Nordahl är en väldigt sprallin tjej som har svårt att sitta still, hennes vänner säger att hon är hyperaktiv (vi fattar vad dom menar). Hon älskar att retas med andra, speciellt hennes bror för hans humör är inte alltid det bästa. (jisses va kul det är med syskonbråk!). När hon inte tränar brukar hon faktiskt baka (?), MEN hon gör inte det för att det är kul utan bara för att det är gott efteråt. Och tillsist så älskar hon att resa, det är det bästa hon vet! :D 
 
Imorgon är det genrep mot Växjö DFF, hur känns det?
- Alltid kul att möta bra motstånd och jag hoppas på en match med högt tempo och bra fotboll. Lite nervöst är det, även om det bara är en träningsmatch men det är bara bra tycker jag med lite nervositet.
 
Säg tre egenskaper som Niki har, både på och utanför planen:
- På planen är Niki peppande, grym vänsterfot och stark. Utanför planen är Niki killtjusare pratglad och sprallig. (Håller med Nordahl, ;) )
 
Säg något som vi andra inte vet om Niki:
 - Niki vet vilka alla killar i Karlshamn är, namnen på dom och hur dom ser ut, även massa killar utanför Karlshamn med. Hon har koll på läget alltså.
 
Om du skulle få chansen att träna med ett proffslag, vilket skulle det bli?
- Jag skulle välja att träna med PSG för att Zlatan är sjukt snygg och såklart en bra fotbollspelare. Vilket lag än Zlatan hade spelat i hade jag valt det. (Alla älskar Zlatan!)
 
 
Som ni säkert vet redan så möter vi elitettan laget Växjö DFF imorgon hemma på IP. Matchstart kl 12,00 - Välkomna!! 
 
 
Tompa ville också va med! 
 
Jönsson körde YOLO och shortspremiär! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: