Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

YASMINE SCHUSTER FORSBERG

Kategori: Allmänt

Yasmine "Yasse" Schuster Forsberg, 16 år gammal från Karlshamn har valt att inför säsongen 2016 spela med oss i Asarums IF. Yasse som för det mesta spelat forward och yttermittfältare kommer senast från IFK Karlshamn. Karriären inleddes på Asarums IP vid fem års ålder men byttes, efter bara några månader till Vägga. Sedan starten har hon varit med i Blekingelaget och på F15-landslagsläger på Bosön. 

 

Yasmine, vem är du med tre ord?
Jag gillar att alltid prestera mitt bästa, jag är en glad person och vill alltid ha något att göra. 

Hur kommer det sig att det blev Asarums IF?
Jag har under en längre tid funderat på hur mycket jag kommer utvecklas om jag stannar kvar i samma lag framöver. Jag kände att det var dags att få prova på något nytt och då tycker jag att asarum passade bra. 

Nu har du varit här ett tag - hur tycker du att det känns?
Jag tycker att jag har blivit välkomnad jättebra och jag trivdes redan efter första träningen med er. Jag har spelat några träningsmatcher redan och känner att jag kommer in bättre i spelet. Så jag tycker att detta har börjat bra. 

Vad tror du att du kommer bidra med i Asarum?
Jag tror och hoppas jag kommer bidra med en bra stämning, och ett bra spel så småningom. 

Vad gör du när du inte spelar fotboll?

Jag går samhällsprogrammet på Elitfotbollsgymnasiumet i Sölvesborg, och hänger med mina kompisar. 

Fem snabba med Yasse 
Pizza eller Pastasallad? Oftast pastasallad men pizza är gott ibland
Högklackat eller Joggingskor? Joggingskor
Styrka eller Intervall? Styrka
Pop eller Schlager? Pop
Film eller Serie? Film 


Tack så mycket Yasse och varmt välkommen till Blekinges bästa damlag! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: