Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Hela vägen från Frankrike

Kategori: Allmänt

Bonjour!!

Här kommer en uppdatering eller kanske mer ett livstecken från franska alperna och mig, Johanna Jönsson. Jag har inte varit så aktiv på senaste då jag har ägnat mig åt annat än fotboll och Sverige. I december tog jag mitt skidställ, hjälm och goggles och reste till Alpe D'Huez där jag just nu säsongsjobbar på ett hotell. Jag blev anställd som servicepersonal vilket innebär servering, disk, bartender, städning och allmän service till gäster från början. Efter någon månad blev jag dock befordrad till resturangansvarig och fick ta hand om restaurangen och serveringsersonalen med, fett.

Vi har totalt varit 21 stycken som har arbetat på min destination till och från under säsongen men endast 13 stycken åt gången, fatta vad många som har åkt hem/blivit avskedade... Men jag är kvar och stannar säsongen ut(en vecka till)... Det har varit väldigt intressant måste jag säga. En tjej stannade en vecka, en annan två...

Livet här är rätt fett, jobbet är nice om man inte har städningen eller disken. När man inte jobbar så softar man, åker snowboard eller skidor(jag gör båda) dansar på afterski alternativt på nattklubb eller bara njuter av att bo på 1700 meters höjd med alptoppar utanför fönstret. Jag tränar höghöjdsträning genom att bara andas här så alla ni där hemma får passa er, min kondition är bra (intalar jag mig)

Franska som språk är inget jag har ägnat mig åt mer än lite knackigt med leveranskillarna här nere, ”signature? Oui! Bonjour!!” Däremot har jag ätit fondue, flera kilo ost, mest brie, och druckit flera liter vin. Om jag är taggad på lite hederlig hushållsost? JA

Annars är livet rätt fett här. Jag började att dela en lägenhet med tre tjejer men som den princessa jag är så fick jag sedan byta till ett eget ”rum” (grotta). Det är ganska litet så maxlängden på de som befinner sig här inne ligger på runt 1meter.... Jag kör militärkryp till sängen varje kväll, livet är allt spännande!!

Idag var jag ute och sprang i backarna, uppför i 6 km. Det var hårt. Nu ska jag belöna mig med lite anka till kvällsmat och sedan sjunga karaoke natten lång!

Snart kommer jag hem och då väntar nya äventyr för min del... ;)

Massa kramar från Johanna #6 (har jag fortfarande nummer 6 förresten?????)

Kommentarer

  • Stefan säger:

    Trevlig berättelse ifrån Alperna! Lite onödigt läckra skidbilder som gjorde en avundsjuk.

    Välkommen hem:)

    2016-03-31 | 21:50:56

Kommentera inlägget här: