Asarumsdamer

The future belongs to those who believe in their dreams and goals

Hola amigos

Kategori: Allmänt

I'm back!
(det är jag, Hanna #21)
 
Eftersom jag vet att Elin har mycket med plugget och inte har tid att blogga tänkte jag att jag kunde slänga in ett inlägg. Jag har också mycket plugg, men just nu behöver jag en välförtjänt paus. Jag är grym på att ta pauser, det är det enda jag gör när jag pluggar. :D 
 
Nog snackat om skolan...I tisdags var det dags för dag 2 av 2 på Testlabbet i Karlskrona. Efter en grym första dag på testlabbet såg vi fram emot att slå ännu flera pers. Efter uppvärmningen var det dags att känna in sig på kvällens första övning: bänkpress! Lisa påpekade att dom med stora bröst hade en fördel i detta, så nästa gång vi ska dit lägger vi strumpor i sporttopparna (Vi är inte bara starka, vi är smarta också). Efter många bra resultat och nya pers. på bänkpressen delade vi upp oss i två grupper. Ena gruppen skulle göra Harres och den andra spänsthopp. 
För er som inte vet vad Harres går ut på kan jag förklara kort: gör en kullerbytta, runda en kon i mitten, hoppa över en häck, kryp under samma, in till konen igen, hoppa över en ny häck, kryp under, in till konen igen, hoppa över en tredje häck och kryp under, in till mitten och spurta sen in i mål. Fattar ni? Gör ni inte det så får ni faktiskt googla. :D 
Vår kära Sannie har kämpat i 25 år (eller var det 19år Tomas?) med att göra en felfri kullerbytta. Och i tisdags gjorde hon det med hjälp från moi! Läraren i mig kom fram och jag lärade Sanna allt jag kan om kullerbyttor- sitt på huk, in med hakan mot bröstet och bara snuuuuuurra runt- Voilá! Där satt den! Nästa vecka ska vi träna på att göra en bakåtkulerbytta. :D 
 
Bänkbress, harres, spänsthopp- Check! Då var det bara två övningar kvar, 10 20 30 meter och det sjukt jobbiga yo-yo testet...
10 20 30 sprang vi två gånger var, satan va snabba alla är- snabbare än blixten :D 
Hur ska jag förklara yo-yo testet? Det får bli såhär: svetten rann, dreglet hängde ut från munnarna, blodsmak och torra munnar, skosnören som gick upp, skrik, vilja, grym peppning från alla, tunga ben, mjölksyra och tillsist en jäkla kämparglöd hos alla. Några var besvikan efteråt "Steken, hade jag fortsatt hade det hänt en olycka..." (jag nämner inga namn, men olyckan hade hänt i brallan isf) (Skönt att det inte hände). 
 
Hur sammanfattar man två dagar på teslabbet då? Jobbigt...Men samtidigt riktigt roligt, speciellt när man märker att träningen har gett resultat och att alla gör personliga rekord. Vi peppar varandra på ett grymt sätt och vi har alltid kul tillsammans. Världens bästa extrafamilj helt enkelt. :D Men idag ska det bli extra skönt att köra till IP, det är där vi hör hemma :D 
 
Ha det gott alla! Vi hörs säkert snart igen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Stefan säger:

    Trevlig text o goa bilder. Imponerande spänstbilder!

    2016-03-19 | 07:39:14

Kommentera inlägget här: